[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]
עמוד הבית
אזהרה ההקצנה מרחיקה אותנו זה מזה
דגל הגאווה
דתי וחילוני
משיח בתל אביב
טהראן זה שם
שוטרים וחרדים
שיחה חילוני חרדי
  • מי אנחנו
  • דעות ומאמרים
  • הבלוגיה
  • פרויקטים
  • סקרים ומחקרים
  • עמוד הבית »
  • דעות ומאמרים »
  • מאמרים »
  • על סדר היום »
  • כולנו שלמה פוקס / יעקב אייכלר
עידכוני רסס
  • מאמרים
  • הדעתנים
  • צו 8
  • סרטון בגוף האומה
  • פרויקטים
  • הבלוגיה
  • הצטרפו לפעילות
  • מי אנחנו
  • צרו קשר
  • English
מי אוהב את השבת?
חיים בסרט / יונתן יבין
להחזיר את האהבה
נטל אחד לכולם / יעקב אייכלר
חכמים על חרדים / אלישיב רייכנר
המדריך לחיסול השיח / לינוי בר גפן
דיאלוג במרחק יריקה
האלוהים של ישי עייף / ירון טן ברינק
עולה לנו / אלישיב רייכנר
כן, הטרדה מינית / תמר זנדברג

הירשמו לידיעון צו פיוס

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

הדעתנים

מי אוהב את השבת? / הרב משה גרילק
אוטובוס בת"א. צילום פלאש 90
אחד העם, ביאליק ודיזינגוף הם לא רק רחובות בתל אביב. הם גם אנשי שם שהבינו את חשיבות השבת עבור היהדות ועבור היהודים ומדינת ישראל. כמה חבל שהתל אביבים העכ...
עוד...

צו 8

צו 8 ליוסי שריד
יוסי שריד
צו 8 - תעודת הזהות הערכית של דמויות מפתח בציבוריות הישראלית. יוסי שריד, ח"כ ושר חינוך לשעבר. איש רוח וכותב...
עוד...

הבלוגיה

יחסים ולא משפטיזציה / איתן אלחדז
צו פיוס
בעת הזאת נדמה לכולנו שהיחסים הטעונים בין דתיים לחילוניים נמצאים בשפל המדרגה. לא צריך להזכיר מה שקרה בבית שמש, ועד קודם לכן פרשת עמנואל, חניון קרתא, 'אימא...
עוד...

מאמרים

פונדמנטליסטית של אהבה / יעל הדר
יעל הדר
יעל הדר, שחקנית ויוצרת, ניסתה להיות אישה קלילה ומשוחררת, אבל בסתר ליבה תמיד ידעה שהיא פונדמנטליסטית של אהבה. פרויקט הקנאות של צו פיוס מציג פן נוסף ומפת...
עוד...

ענן תגיות

אלוהים אמונה אפליה בן אדם לחברו גולה גזענות גמישות דורון מטלון דיאלוג דיכוי דרך חיים דת דת ומדינה דתיים דתים דתל הדרת חרדים הדרת נשים הימנעות הלכה הפרדה הפרדת דת ממדינה הקרן לישראל חדשה הקשבה התערטלות זהות יהודית חברה ישראלית חופש חיים משותפים חילוניים חילונים חינוך חינוך משותף חלשים חרדים חשבון נפש חתונה יום כיפור ייחודיות ואחדות ימין ושמאל תפרוצי יצרים ירידה מהארץ כדורגל כנסיה כסות כפיה דתית כפיה חילונית כפייה לא מצונזרת לוח השנה מג מגוון מהפכה חברתית מחשבה מסורתיים מסורתים מצוות מתנחלים סטודנטים סליחה עזרה עץ אחים ערכים פוליטיקה פוסקים פייסבוק פרוייקטים צבא צדק חברתי צדק יהודי צוערים צו פיוס צניעות קורס קצינים קיצוניות קנאות ראש השנה רבנים רמב שביל ישראל שד עדתי שיח בין דתי שירת נשים שלום שלמה פוקס שסעים תורה תנ תנועת חזון תפילה תקשורת תרבות תרומה

כולנו שלמה פוקס / יעקב אייכלר

פורסם: 05/01/2012

כשאתם מאשימים חרדי שצעק "פרוצה" בהטרדה מינית - כולנו שלמה פוקס. כי בשעה שכמה קיצוניים ענדו טלאי צהוב, מאות ואלפי חרדים היו עסוקים בארגונים הוולנטרים בהם הם מתנדבים. אבל אתם, שלא למדתם תורה, מדברים על דרך ארץ שקדמה לה. יעקב אייכלר כועס. 

יעקב אייכלראיני יכול ולא אסלח לחלק מהתקשורת, שדחפו אותי ואת כלל הציבור החרדי לשוליים.

העיסוק בשוליי הציבור החרדי סחפה את ראש הממשלה, המשטרה, הפרקליטות ואפילו את מערכת המשפט, הרוקדים לצלילי תקשורת, וגרמו להזדהותי עם השוליים, גם אם איני מסכים למעשיהם.

כשתוקפים את אחי, אני יוצא להגנתו מתוך רחמים. כשמוגש כתב אישום הזוי על הטרדה מינית בגין קריאה לנוסעת באוטובוס - פרוצה, כל חרדי הוא שלמה פוקס.

כשנשיא המדינה קורא לציבור לצאת ולהפגין, כל חרדי תולה שלטים "נשים, נא לא לעמוד ליד בית הכנסת בשעת יציאת הגברים מהתפילה".

כששומעים את אבירי הדמוקרטיה מדברים על הצורך בהגנה על כבוד האישה החרדית, שאינה יכולה לשבת בקדמת האוטובוס, כל חרדי הופך לחסיד קווי המהדרין.

לא אתם תלמדו את החרדים כבוד אישה מהי, לא אתם תדברו על דרך ארץ שקדמה לתורה אותה אין אתם מקיימים.

הגיע הזמן להכיר ולהוקיר את החרדים האמיתיים. זה שכל אחד מאתנו מכיר באופן אישי, ולא באמצעות תמונה מעוותת משודרת.

שלמה פוקס. צילום: פלאש 90
כשתוקפים את אחי, אני יוצא להגנתו מתוך רחמים. שלמה פוקס הנאשם בהטרדה מינית. צילום: פלאש 90

במוצאי השבת שעברה, עסקו עשרות "חרדים" נהגי עזרא ומרפא, עזר מציון, יד שרה, לב מלכה, ביקור ועזרת חולים, רפואה וישועה, וארגונים נוספים, בהסעת מאות חולים ובני משפחותיהם מבתי החולים ואליהם. מאות "חרדים" מתנדבי שיח סוד, עלי שיח, הושיענו, מסילה, עלה וארגונים נוספים, היו עסוקים בליווי וטיפול בנערים ונערות ילדים וילדות מוגבלים. אלפי "חרדים" מתנדבי הצלה וזק"א עמדו הכן בכל רגע לצאת ולסייע לאלה הזקוקים לכך.

עשרות אלפי "חרדים" שהו בבתי המדרש ובישיבות ועסקו בלימוד תורה המגינה על עם ישראל כמובטח לנו מדורי דורות. מאות אלפי "חרדים" שהו בבתיהם וזימרו עם ילדיהם זמירות מוצאי שבת וסעדו את סעודת מלוה מלכה.

באותה שעה עמדו כמה בודדים (יכולים לספור אותם באצבעות שתי ידיים) וענדו טלאי צהוב פרובוקטיבי.

בבת אחת הפכו מאות אלפי חרדים למכחישי שואה, יורקים ומדירי נשים, פוגעים בילדות הצועדות לבית הספר אלא אם כן יוכיחו אחרת.

התקשורת אמנם מציינת שלא "כל" החרדים הם כאלה, אבל הצופה או הקורא הממוצע לא כל כך יודע שאיני טפיל, עלוקה, מוצץ לשד המדינה, חי על חשבון האחר, ואיני סכנה חמורה מזו של האיראנים (ציטוט מדברי ראש המוסד לשעבר).

החרדי הממוצע מרגיש כי מותר לומר עליו הכל. שר אוצר אמריקאי היה מפטר ברגע אחד את יועצו שהיה מתבטא נגד הילודה בקרב השחורים. אבל כאן? אבי שמחון, יועצו של שטייניץ, יכול להגדיר הורים לשמונה ילדים ויותר כחסרי אחריות, והוא ממשיך לקבל את משכורתו מקופת הציבור.

הפרופ' טרכנטברג יכול לומר כי קשה לעמוד לצד ציבור חרדי, והוא ממשיך לקבל את משכורתו מקופת הציבור כיו"ר המל"ג.

ובכל זאת, לא הכל שחור. זעקת "יהודים אל ייאוש" שנשמעה בימים האפלים באירופה, ממשיכה להדהד עד היום. התקשורת לא הייתה ולא תהיה שום אינדיקטור למה שבאמת קורה בציבור החי ביחד, עוזר אחד לשני, מכבד אחד את השני, שמח עם השני, וגם כואב עם השני.

אני מאחל למדינת ישראל שתמיד, אבל תמיד! תוכל התקשורת לעסוק בחרדים. זה יהיה סימן שאין סכנה איראנית, שאין מצוקה בגבול המצרי, ואין חשש בגבול הצפוני. שהכלכלה פורחת, והביטחון האישי משגשג, איש תחת גפנו ואישה תחת תאנתה.


יעקב אייכלר הוא עיתונאי ומגיש בערוץ הכנסת




Facebook
Twitter
תגובות

מר אייכלר

נכתב על ידי יהודה ביום ה', 19/01/2012 - 11:43

מכיר את הריטואל של נפנוף בדגל החסד ומוסדות העזרה שהיזמים שלהם באים מהמיגזר החרדי. גם דודי זילברשלג ניפנף באייטם זה בכל הופעותיו בטלויזיה או ברדיו.. אין בכך ולא כלום לחולי הקיים במיגזר החרדי שרוב הכותבים כאן התיחסו אליו.
זה חולי חברתי לא פשוט שחלק מהרבנים כולל האדצור שלך כנראה ערים לו ומנסים לתקן את התוואי שאתם צועדים עליו אבל זה פרויקט לא פשוט להזיז ספינה עמוסה לעייפה כזו לתואי מעט שונה.. ובינתיים אתם מפטירין כאשתקד עם המשפטים הקלישאיים הלללו כמו כולנו שלמה פוקס וכדומה.. גם פוקס עצמו כנראה תמה על ההזדהות הרבה איתו מכל השדרות החברתיות שלכם..[ כשהוא למד במדרשיה בפרדס חנה לא כל כך הזדהתם איתו אבל נו שויין ]
אני מכיר את השטיקים שלכם.. תהיו מעט מקוריים יותר

חבל‏ ‏על‏ ‏חילול‏ ‏השם‏!‏!!

נכתב על ידי אלי ביום ה', 12/01/2012 - 05:52

אני‏ ‏בחור‏ ‏דתי‏ ‏של‏ ‏ד‏ ‏בישיבה‏ ‏ושיכול‏ ‏להזדהות‏ ‏עם‏ ‏ההשכפה‏ ‏החרדית‏ ‏להבין‏ ‏על‏ ‏מה‏ ‏הי‏ ‏מבוססת,‏ ‏ואני‏ ‏חייב‏ ‏לאמר‏ ‏שאני‏ ‏קצת‏ ‏מתבייש‏ ‏על‏ ‏כל‏ ‏הסיפור‏ ‏הזה.‏ ‏לצערנו‏ ,‏ ‏כל‏ ‏העולם‏ ‏רואה‏ ‏חרדי‏ ‏ואומר‏ ‏לעצמו‏ ‏שככה‏ ‏ל‏ ‏היהודים‏ ‏בעולם‏ ‏נראים.‏ ‏הציבןר‏ ‏החרדי‏ ‏‏ ‏מציג‏ ‏את‏ ‏העם‏ ‏היהודי‏ ‏לפני‏ ‏העולם,‏ ‏זכות‏‏ ‏ואחריות‏ ‏‏גדולה‏!‏‏ ‏כל‏ ‏העולם‏ ‏עכב‏ ‏אחרי‏ ‏כל‏ ‏הסיפור‏ ‏הזה‏ ‏ושוב‏ ‏שם‏ ‏של‏ ‏העם‏ ‏היהודי‏ ‏נשמץ.‏ ‏לא‏ ‏משנה‏ ‏חילוני‏ ‏או‏ ‏דתי,‏ ‏כל‏ ‏יהודי‏ ‏חייב‏ ‏לדאוג‏ ‏שהוא‏ ‏לפחות‏ ‏ינסה‏ ‏לקדש‏ ‏את‏ ‏שם‏ ‏השם‏ ‏בעולם.‏ ‏הרמב”ם‏ ‏פסק‏ ‏שלחזור ‏בתשובה‏ ‏על‏ ‏חילול‏ ‏השם‏ ‏זה‏ ‏הדבר‏ ‏הכי‏ ‏קשה‏ ‏לעשות.‏ ‏כשאומות‏ ‏העולם‏ ‏שומעים‏ ‏שזוכי‏ ‏פרס‏ ‏הנובל‏ ‏רובם‏ ‏יהודים‏ ‏(וישראליים‏ ‏בשנים‏ ‏האחרונות) כבוד‏ ‏השם‏ ‏מתגלה‏ ‏בעולם‏.‏ ‏לעומת‏ ‏זאת,‏ ‏כשהם‏ ‏שומעים‏ ‏על‏ ‏משהו‏ ‏זוועתי‏ ‏הם‏ ‏מגינים‏ ‏את‏ ‏העם‏ ‏היהודי.‏ ‏אני‏ ‏יודע‏ ‏שכל‏ ‏הסיפור‏ ‏הנורא‏ ‏הזה‏ ‏רק‏ ‏בגלל‏‏ ‏כמה‏ ‏חרדים‏ ‏קיצונים‏ ‏שעושים‏ ‏מה‏ ‏שנקרא‏ ‏"ניבול‏ ‏בשם‏ ‏התורה".‏ ‏אנו,‏ ‏כל‏ ‏עם‏ ‏ישראל,‏ ‏צריכים‏ ‏לצאת‏ ‏ולהפגין‏ ‏ביחד‏!‏‏ ‏ביחד‏ ‏זאת‏ ‏אומרת‏ ‏דתיים‏ ‏לאומים‏ ‏חילונים‏ ‏וחרדים‏ ‏(שיודעים‏ ‏שזו‏ ‏אינה‏ ‏דרכה‏ ‏של‏ ‏תורה) ולאמר‏ ‏לכל‏ ‏העולם‏ ‏שכמה‏ ‏קיצונים‏ ‏לא‏ ‏יצליחו‏ ‏להשמיץ‏ ‏את‏ ‏תורתנו‏ ‏הקדושה‏ ‏ולהרוס‏ ‏את‏ ‏התרבות‏ ‏הכל‏ ‏כך‏ ‏נהדרת‏ ‏שלנו‏ ‏שבנינו‏ ‏כמדינה‏ ‏יהודית‏ ‏עצמאית‏ ‏ובכך‏ ‏כולנו‏ ‏נזכה‏ ‏לקדושת‏ ‏השם‏ ‏בכל‏ ‏אומות‏ ‏העולם‏.
אני‏ ‏מאחל‏ ‏לכולם,‏ ‏חרדים‏ ,‏חילונים‏ ,‏דתיים‏ ‏לאו‏מים,‏ ‏המון‏ ‏אושר‏,‏ ‏אהבת‏ ‏חינם‏, ‏ושנזכה‏ ‏כולנו‏ ‏לכל‏ ‏הברכות‏ ‏מהשמיים‏‏ ‏וגאולה‏ ‏קרובה‏ ‏במהרה‏ ‏בימינו.

אני חושב שהחרדים האלו לא מאמינים באלוהים

נכתב על ידי דויד ביום ב', 09/01/2012 - 15:10

ללי

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ב', 09/01/2012 - 15:05

אחים חילונים מסכנים שלי
נכון. אנחנו לא עושים צבא, וגם לא נעשה. נכון, אנחנו מקבלים מכם כספים. תודה.
הכל קורא מתוקף חוקים שאתם כתבתם. אני רוצה ומקווה שתשנו אותם כבר!! אתם לא מסוגלים? אז מה אתם באים בתענות כלפי? אני חיה לפי החוק במדינה הזו. החוק שלא מחייב אותי ללכת לצבא, שאוסר על האחים שלי לעבוד עד גיל 26, שמזכה אותי בתקציבים לפי שעות הלימוד של בעלי, ומספר הילדים. הכספים האלה נגישים לכל אחד. אתם לא רוצים ילדים? (אני לא מאשימה אותכם. אני קוראת על מה שקורה אצלכם ולמען האמת? אם הייתי חילוניה ח"ו גם אני לא הייתי רוצה ילדים!) אתם לא חייבים. אבל יש כאן חוק, שאתם כתבתם, בן גוריון ושאר הציונים, והם שאפשרו את המצב הנוכחי. אתם יודעים למה הייתי רוצה שכל זה יפסק, ושיפסיקו התקציבים, ושכל חרדי יהיה מוכרח ללכת לצבא? שנוכל להגיד לכם בברור, ושאולי גם תבינו. היינו כאן לפניכם. נהיה כאן אחריכם. הכסף שלכם לא מעניין אותנו. הצבא שלכם והמלחמות שלכם לא מעניינות אותנו. עזבו אותי. מה יהיה אם יבואו ערבים? שיבואו. אם יהרגו אותי אני אמות. לא רוצה את ההגנה שלכם, את החיוך שלכם, את המרחמים ואת השונאים. לכו.

מעגל הקסמים שאתה מדבר עליו עובד בשתי הכיוונים.

נכתב על ידי יותם ביום ב', 09/01/2012 - 14:49

אתה צודק, שנאה גוררת שנאה, ועוד שנאה גוררת עוד שנאה.
המעגל הזה לא היה צריך להפתח מלכתחילא, ואותו סטטוס קוו היה צריך להשמר. המצב היציב שנוצר, מעמד החרדים המקובל. חוק כתוב וחוק לא כתוב של כבוד בין דתיים לחילוניים.

האמת היא שתוכל להאשים את החילונים על שהם לא מקבלים הסכם זה עוד, אך לטעמי, דתי לשעבר, הבעיה נוצר במגרש של החרדים.

אני כותב בכוונה חרדים, כי כחלק מההסכם, על הדתיים, שהם הצד המבקש, הצד שעבורו הרוב צריך להתכופף, עליו לשמור על המעמד שלו. הדתיים הלאומיים, או לפחות רובם, לא מהווים פלג קיצוני. הם עובדים קשה כדי לצור תדמית של קרוב לבבות, ליצור אחווה בין דתיים לחילונים, שתאפשר להם ללא כל חשש לשרת מחצית משירותו הצבאי של חילוני ולדחות את השירות הצבאי עד אין קץ. לקבל תקציבים להקמת בתי כנסיות, בתי מדרש ואף להקמת מערכת חינוך נפרדת לחלוטין.

אך האיזון נשמר. התלמידים של החינוך הדתי לאומי הופכים לטובי הקצינים, לבכירים בחברות אזרחיות ולטובי החוקרים באקדמיה. הם דורשים קצת יותר, ומחזירים קצת יותר, והאיזון נשמר.

אני מצטער לומר זאת, אך הדרת נשים לא הייתה ולא תהיה בראש מעינייו של אף אזרח חילוני שונא חרדים. מדובר בתרוץ ותו לא!

אז מה? הוא בכל זאת צודק.

הציבור החרדי, כעקרון, כדרך חיים, לא רואה את הצורך לשמור על האיזון. הוא דורש, דורש תקציבים, דורש מגורים, דורש הפרדה, דורש שיעזבו אותו בשקט. והוא אינו יוצר איזון משום שהוא אינו משרת בצבא, ואינו משלם מיסים.

ידידיינו האמריקיים אומנם לא היו מאפשרים לאיש לומר דבר וחצי דבר על קצב הילודה של אוכלוסייה מסויימת. זה נכון, אבל זה בגלל שמבחינתם זו לא הבעיה שלהם. אם אדם מחליט ללדת עשרה ילדים בארצות הברית של אמריקה, ולא יכול לפרנס אותם, ימצא את עצמו כמעט מייד ברחוב, אוכל מהיד לפה. באמריקה, לא מדובר בבעיה של משלם המיסים.

אני חושב שזה דווקא רעיון יפה, שבארצנו דואגים אחד לשני, ואכן, גם בתוך הציבור החרדי האהבה הזו קיימת. אבל הציבור החרדי, כציבור, חייב להבין שהוא לא חיי בבואה, ושהציבור החילוני ימשיך לחפש דרכים חדשות ועוקצניות לגרום לו להבין שהסטטוס קוו לא עתיד להתקיים.

למה לא? כי היופי שהיה בו נעלם. ברצון להקים מדינה של יהודים, מכל העולם, מכל האמונות, ראינו את הצורך לשמור על הגיוון בתוך האחדות. היום, נעלם היופי, ונותרה הכוחנות. ועליה אני לא מוכן לשלם.

אני לא מוכן לשלם יותר על ילדים שלא לומדים מקצועות ליב"ה, אני לא מוכן לשרת בצבא של חצי עם. אני לא מוכן יותר. ואותך יעקוב, זה צריך לעניין. יותר מהכותרת בידיעות אחרונות שמדברת על הסקנדל המטופש האחרון שעליו העורך החליט לשים את הכוונה הבוקר. יותר מזה, צריך לעניין אותך שאני, ועוד אלפים כמוני, שלא מוכנים להמשיך.

אשמח להמשיך לדבר:
tomirendo [&at] yahoo [/dt] com

לא פיוס ולא נעליים - כנסו

נכתב על ידי הומו (זו לא קללה) ביום ב', 09/01/2012 - 14:38

צו פיוס הפכו לשופר חרדי
בדומה לערוץ "הידברות" שכולו דברי תורה לחילונים.

כשתלמדו לדבר ולהקשיב אולי יהיה פה פיוס.
אבל איך תקשיבו אם אתם אפילו לא מסוגלים לשבת בחדר אחד עם שדרות רחבות בעם
באמת איך?

שאל את עצמך איך הפכה הקריאה יהודי מלוכלך לקריאה גזענית? צא ולמד!

נכתב על ידי מנחם ביום ב', 09/01/2012 - 14:18

הקב"ה מוכר את החרדים ביד אשה בדיוק כמו שעשה עם סיסרא

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ב', 09/01/2012 - 14:04

החרדים הללו שעוונותיהם גדולים מנשוא בגלל שנאת האחים שבליבם, הקב"ה מכה בהם ללא רחם. הרבנים שלהם שמבזים את ארץ ישראל ואת העם היהודי לוחצים את ידיהם של צוררי ישראל כמו ערפת ואחמדניגד. מוצצים מלחמם של כלל ישראל שנלחם בצבא ישראל. אני מאמין שהקב"ה יפרע מהם והם יפוצו לכל רוח. כבר ראינו בשואה שנרצחו יותר חרדים מאשר חילונים ולא בכדי

צו פיוס בין החילונים - חשוב לעמוד השידרה האזרחי

נכתב על ידי רפי כהן ביום ב', 09/01/2012 - 14:00

החילוניים יכולים ללמוד מהחרדים על גמילות חסדים. היום קיבלתי קביים מ-2 נציגות חרדיות מארגון "יד שרה" ושוחחתי איתן כאחת האדם.
אנחנו החילוניים צריכים ללמוד מהציבור הזה משהו גם על לכידות כדי להתלכד ולומר: עד כאן. הרי בברוקלין הם עובדים, לא מעזים לקלל ולרסס בצבע מודעות - שם השוטרים הגויים יקרעו להם את הצורה.
אני קורא לפיוס בין האידיאולוגים המתחזים שיצרנו אנו - העבודה, קדימה, הליכוד, ועכשיו גם יאיר לפיד האטרקטיבי - נא התאחדו ונחליט אנו מה לעשות עם התקציב שרובו ככולו בא מהציבור החילוני. אל נלין על מי שלא עושה צבא אלא נגרום לכך שלא ישתלם להביא לעולמנו הקשה דור נוסף של נבערים שאינם משרתים אלא בצבא השם.
ואני אומר את זה גם בתור כהן... שירתתי בצבא עם כמה חרדים (יוצאי דופן, אני מודה) שהיו, כמוני, בצנחנים.

תמיד חוזר ועולה התירוץ המתנשא - 'לא למדתם תורה'

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ב', 09/01/2012 - 13:55

אז בוא נדבר תכל'ס - לא למדתי תורה
ואדון אייכלר ? האם הוא למד להיות חייל רובאי 02 ? האם הוא לומד כיצד משרתים מילואימניקים ? האם לימדו אותו שהוא שייך לציבור בעל שיעור האבטלה הגבוה ביותר,(למרות שכולם עובדים בשחור) ? האם האם האם ?

מה היית כותב לו לבת שלך היום קוראים פרוצה ?

נכתב על ידי איציק ביום ב', 09/01/2012 - 12:30

לכל המגיבים הנקראים חילונים

נכתב על ידי חילוני לשעבר ביום ב', 09/01/2012 - 11:36

רמת השיח שלכם מתלהמת .זולה וחסרת פרופוציה
המעידה על בורות. מוח חשוך. המונע משנאה תהומית.
מה לעשות כך גם אני הייתי.
לא יעזרו לכם מאמרים ולא עובדות.
רק זכות אבות שלכם שהלכו אלפי שנים במסירות נפש בדרך היהדות והתורה
יכולה לעזור לכם שהנשמה תאיר
ותהיו פתוחים להקשיב.

יש לכם אתכל הסממנים של כת חשוכה דתית קיצונית.
נקודה למחשבה

לאחינו החילונים המפוחדים

נכתב על ידי חרדי ביום ב', 09/01/2012 - 11:34

אחרי שקראתי כאן הרבה מהתגובות ראיתי שהבעיה אצל המגיבים מסתכמת בשני בעיות שמזה נובע כל הפחד האמיתי שלכם 1 גיוס לצה"ל 2 מובטלים לא עובדים, הנה באמת בעיות רציניות ואם נמשיך ככה נהיה פה במצב מסוכן פיזית צבאית וכלכלית, הכדור בידכם כבוד ראשי ומנהיגי מדינתינו הנאורים, קודם כל אגלה לכם סוד שכנראה אינכם רוצים לומר שאתם יודעים זאת, רוב המובטלים (לפי לשונכם) החרדים הינם מובטלים בגללכם כי הרי קישרתם זה בזה שמי שלא לומד חייב להתגייס, קודם כל אפשר לפתור חמישים אחוז ע"י שתתנו לחרדים אפשרות לעבוד בלי לשרת ובזה פתרנו כמעט מחצית מן הבעיה שע"י כן רוב החרדים יצאו לעבוד ויעזרו למשק הישראלי ולהצילו מהתמוטטות כפי שאתם מפחדים, עכשיו לפתור את הבעיה הצבאית הרי לדעתי רק אתם אשמים, המדינה משקיעה כבר כמה שנים לגיים קבוצות חרדים והנה בגין דבר שטותי שכמה אברכים לא יצאו בשעת שירת נשים הנכם מחריבים עד היסוד דבר שעבדו עליו קשה והשקעתם את מירב הכוחות לגייס חיילים חרדים, ביום אחד החרבתם הכל, מה שאני מציע לתת לחרדים לשרת בכבוד לפי מצפונם ולפי התנהגותם כל עוד הם דברים שאינם פוגעים בבטחון הלאומי השאר הם שטויות ואסור שבגלל שנאה או הסתה תקשורתית תגרמו להשתמטות אשר אין על מי לזרוק את האשמה אלא על עצמכם, יה"ר שיחזור השלום והשלוה בתוך עם ישראל ולא תצטרכו לפחד כמסכנים, ואנחנו לא נצטרך לסבול את ההסתה הפרועה של השוליים שבתוככם שגורמים שנחשוב שכולכם כך. אוהב את עמו ישראל דודי לוין

לאיתן של יום א משעה 14:11 ושעה 13:07

נכתב על ידי דני, ירושלים ביום א', 08/01/2012 - 16:56

תקפתי את כותב המאמר על כך שהחברה החרדית אינה לוקחת אחריות על מעשי חבריה (הקיצוניים). הסברתי מדוע (ע"פ דעתי).
איתן שאל מדוע הוא צריך לקחת אחריות אישית על מעשיו של כל עבריין חרדי.
לדעתו של איתן, מוטלת עלי החובה לקחת אחריות באותה מידה.
בהיבט האישי אינני מסכים עם איתן.
אני אזרח מדינת ישראל, אשר מינתה גם שוטרים וגם שופטים וכו' וכו'.
כאשר אדם חוצה רמזור באור אדום, הוא עובר עבירה על הנורמה החברתית במדינה, ולפיכך המשטרה במדינה שלי תופשת אותו ומביאה אותו לענישה. בכך, המדינה שיחררה אותי מלקחת אחריות על מקרה זה.
כאשר אדם יורק על פרצופה של ילדה, אותה משטרה מבצעת את אותה פעולה, ושוב משחררת אותי מלקחת אחריות אישית. הדבר נכון אם אותו אדם הוא חרדי או לא חרדי.
כאשר אדם חרדי יורק על פרצופה של ילדה, והקהילה החרדית אינה מסייעת למשטרה לתפוס את הנבל - הקהילה החרדית מקרינה את חוסר נכונותה לקחת אחריות על חבריה, ומטילה בה ובהם כתם. כל מי שרוצה להינקות מהכתם - חייב בפעולה כלשהי.
דוגמה מכוון אחר: כאשר המדינה מתנערת מאחריותה לחלשים שבחברה - הדבר נופל על אחריותו של כל אזרח. בקייץ האחרון יצאו מאות אלפים מבתיהם להפגין נגד מדיניות המדינה עקב סיבה זאת.
דוגמה נוספת: בחופשות הקייץ יוצאות קבוצות הורים למרכזי בילוי בישובים שונים כדי לנסות למנוע שכרות נוער. זוהי דוגמה ללקיחת אחריות אקטיבית.
עוד דוגמה, אבל בעייתית מאד: כאשר יהודים משחיתים מסגדים בשם מסר הנקרא "תג מחיר", והמדינה אינה מצליחה לעצור אותם - אני אכן בוש ונכלם, ומנסה להסיר ממני את הכתם. לא אצא לשמור על המסגדים, כדי לא ליצור מיליציה בעם ישראל, אך ללא ספק אני מרגיש רע, ואינני קם ומאשים את התקשורת.

יעקב אייכלר כועס?!? ומה איתנו???

נכתב על ידי בת 26 ביום א', 08/01/2012 - 16:07

קראתי את כל התגובות לכאן ולכאן... וכמו הרוב אני גאה להביע את תמיכתי בציבור החילוני!
מר אייכלר היקר, אני מאמינה שהקדשת לא מעט מזמנך ע"מ לשבת ולהעלות על הכתב "צרור פנינים שכזה", סליחה על הציניות אבל אינני מוצאת דרך אחרת להתייחס למי שכותב ואני מצטטת: "כשתוקפים את אחי, אני יוצא להגנתו מתוך רחמים. כשמוגש כתב אישום הזוי על הטרדה מינית בגין קריאה לנוסעת באוטובוס - פרוצה, כל חרדי הוא שלמה פוקס.."
אני חשה בוז עמוק לך ולכל "אחייך" באשר הם המרשים לעצמם לירוק על נשים וילדות ולקרוא להן פרוצות. אתה הפכת את עצמך לאחד מהם ולא אנחנו! טוב לדעת כי החרידי היורק והמקלל הוא יותר "אחיך" מאשר אותה חיילת יהודיה אך חילונית שעליה אפשר לירוק ואותה אפשר לקלל.. על האח הזה אתה יוצא להגן בצרור של משפטים מתייפייפים תוך כדי הטחה של זלזול ועלבון בצד השני.
תאמין לי שגם לפני הכתבה הבאמת "פוקחת עיינים" שלך כולנו ידענו לעשות את ההפרדה ולא להכליל את מלוא הציבור החרידי תחת כותרת אחת של מדירי נשים, נצלנים וטפילים חברתיים (ורשימת התארים עוד ארוכה..), למזלי זכיתי להכיר דתיים מכל המינים והסוגים, אני מעריכה את אותם דתיים שיוצאים נגד המיעוט הקיצוני שבכם, קורא לו לסדר ולא מעביר את זה על סדר היום או יותר גרוע "יוצא להגנתו מתוך רחמים". כמו שרבים אמרו פה לפניי, תעשה בדק בית מר יעקב אייכלר הנכבד, לפני שאתה תוקף ומאשים אותנו בהכללה.. והאמת שציפיתי ליותר משתי תגובות מצידך אחרי שישבת וטרחת לחבר מאמר "מקיף" שכזה, אבל כנראה שאין יותר מידי מה להגיד כשפוגשים באמת מקרוב.. יום טוב וד"ש לשלמה פוקס!

האויב האמיתי

נכתב על ידי יפעת ביום א', 08/01/2012 - 15:20

התקשורת תמשיך להתעסק בכם כי אתם באמת האויב האמיתי. כל היתר זה רק כיסוי. כל היתר בסוף ייפתר. כל היתר זו רק אדמה. שום דבר שכסף לא יכול לפתור. רק את המלחמה האמיתית איתכם אי אפשר למחוק ואין כסף שירפא או יפצה.
אתם האיום האמיתי והיחיד על חיים שפויים. ראו מקרה אירן....

אם היית מסוגל לומר בלי אבל - כן היו כאן מעשים פוגעניים של חרדים

נכתב על ידי יעל ביום א', 08/01/2012 - 15:08

אם היית מסוגל לומר בלי אבל - כן היו כאן מעשים פוגעניים של חרדים - בלי הסתיגויות, והאשמות של חילונים ובלי אזכור של מעשי צדקה של חרדים - אלא פשוט עינייני - היה אפשר לעבור הלאה ולראות את כל זה כמעשה של קיצוניים - לפחות לגבי מה שנראה שאתה לא תומך בו - הפגנת הטלאי הצהוב.
מי שפוגע בחרדים זה אותו קומץ קיצוני שמפגים עם טלאי צהוב. תכעס עליהם.
ולגבי הקריאה "פרוצה" - אם תוכל לרגע לאמץ מידה של אמפתיה -ולנסות לדמות איך חשה מי שמכנים אותה כך - אולי היית יכול להבין למה זה הטרדה. לפי התגובות של החרדים כרגע שלא יכולים לגנות את המעשים שלא יעשו מבלי לשהם אומרים אבל - כמו במאמר הזה - לא נראה שיש יכולת לראות את האחר. זה נראה יותר כמו משחקי כוחניות מאשר תגובה עיניינית כנה.

חרדים לדבר השם אך מחללים את שמו בפרהסיה

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 15:00

הקהילה החרדית רומסת ברגל גסה ובפרהסיה פסוק מפורש בתורה העוסק במצוות לא תעשה של "אונאת דברים" , שהיא השפלתו של אדם והעלבתו . הפסוק מופיע בויקרא כה פסוק יז " וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת-עֲמִיתוֹ, וְיָרֵאתָ מֵאֱלֹהֶ-יךָ: כִּי אֲנִי ד', אֱלֹהֵ-יכֶם " הפסוק קושר בין אונאה " לא תונו איש את עמיתו " ליראת שמים .מר אייכלר וכל הציבור בישראל צריך לקרוא היטב את הערך "אונאת דברים" באנציקלופדיה התלמודית , וכולם היו מבינים עד כמה ליהודים האלו "שתורתם אומנותם" ,אין יראת שמים, והם מתנהגים בגסות רוח וכעמי הארצות. כל החסדים שהם עושים אין בהם לכפר על חילול שם שמים ברבים, שהוא ההפך מיראת שמים. אוי לעיניים , שכך רואות , ואוי לאוזנים שכך שומעות!!

לא נשכח ולא נסלח על העושק והאונס החרד"לי.

נכתב על ידי אפי ביום א', 08/01/2012 - 14:53

על אינוס החילוניים להתחתן ברבנות החרדית והלא ממלכתית.
על מניעה בכוח מחילונים להיקבר על פי אמונותייהם - רק כדי לדאוג לכספים לקרטל חברה קדישא.
על אינוס של אי מכירת חמץ.
על מניעה של נסיעה בשבת - ואי לקיחת אחריות על מי שנהרג בכבישים כי אין תחבורה ציבורית.
על זלילה בלתי פוסקת של תקציבים על מותרות כמו מקוואות, רבנים ושאר שטויות שאף אחד לא צריך.. אפילו קופת חולים עולה כסף - ושירותי דת עדיין "חינם".
על כל אלה - לא נשכח ולא נסלח, ונמשיך לשנוא (לא בחינם) את אויבנו ועד נשמתינו האחרונה נלחם בעושקים והבוזזים החרד"לים שמתנגדים למדינת ישראל ואונסים את החילוניים שהקימו את המדינה לחיות על פי דתם.

"חרדיות" זו תופעה שקיימת פחות מ 2 מאות

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:49

רק בסוף המאה ה19 החל המושג חרדי, והדרך החרדית להתקיים.
עד אותה תקופה כל היהודים בעולם לא היו יהודים אמיתיים... לקרוא על כך בוויקיפדיה.
איזה פיוס אתה מחפש באתר הזה... היום קשה "לעבוד" על אנשים. יש יותר מדי מקורות מידע שאתה לא יכול להסתיר. אז תפסיק.
יש מספיק חילונים מתנדבים, וגם דתיים "רגילים" רחמא ליצילן , ובכל מקרה ההתנדבות שלכם לא עוזרת לשאר העם... אז למה צריך אתכם? שתתפללו? שתשלחו אחוז אחד מקרבכם (של המשוגעים ביותר - אלו שלא ילמדו בכל מקרה ) לצבא, לקבל משכורת מינימום + תוספות ? זו התרומה שלכם? זה לא תרומה זה עבודה בעיניים.
קהילות חרדיות בחו"ל לא מקבלות סיוע כזה מהממשלה שבה הם חיים + ובקהילות חרדיות בחו"ל לא תמצא חארות ששורפים את דגל המדינה שהם חיים בה.
איך אתה רוצה שנזדהה עם זבל כזה (גם אם זה קיצונים מבתוכם) , כשיש פיגוע , כל הערבים אשמים (ככה הקולקטיב עובד), כשחרדי יורק על אשה (בגלל שבא לא להיות יותר חופשיה והוא חרמן לאללה) אז על החרדים נצבעים ככה. תדאג לטמבלים אצלך... אנחנו אלו שמשלמים, ובעל המאה הוא.... בעל הדיעה.

פתרון הוגן

נכתב על ידי הצדיק ביום א', 08/01/2012 - 14:39

אולי אתה צודק במקצת ואולי לא, יש לי פתרון לגבי אוטובוס מהדרין , שהנשים ישבו מקדימה והגברים ישבו מאחורה, ההפרדה תתקיים רק בשינוי שם: הדרת גברים
וכולם היו מרוצים , ובעזרת השם הכל היה בסדר.

העובדה שחרדים תורמים ועוזרים לעמותות- לא הופכת אותם

נכתב על ידי לבלתי רומסי נשים ביום א', 08/01/2012 - 14:38

הרי מעצם התפילה שלכם "ברוך שלא עשני אשה" אתם משדרים מי לדעתכם הנחות ומי העליון. מי שווה יותר ומי שווה פחות. מי צריך להסתיר פרצופו וגופו בבדים ומי יכול להסתובב חופשי.
כולכם מדירי ומשפילי נשים מעצם אמונתכם המעוותת והתרומה שלכם לעניים ונזקקים לא תשנה זאת.

הסעת חולים

נכתב על ידי אריאל ביום א', 08/01/2012 - 14:35

נו באמת, הרי הארגונים החרדים עסוקים בלעזור בעיקר לחרדים נזקקים, שהם בערך 90 אחוז מהאוכלוסיה. אם הוריהם של הילדים הנזקקים היו יוצאים לעבוד, אולי היו יכולים לממן לעצמם טיפול של רופא, או לא גרים בדירת חדר וחצי מזוהמת וכך חשופים פחות למחלות. כך הילדים לא היו חולים מלכתחילה ולא היו זקוקים לכל ארגוני החסד האלה. כל המערכת הזאת רק מזינה את עצמה ואז עוד מצפה לטפיחה על הגב.

לצערי , קיצוני החרדים הולכים ונדמים למוסלמים הקיצוניים

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:34

הן בתוכן- שנאת זרים, אפליית נשים, עיסוק אובססיבי ב "צניעות" והן בצורה- אנחנו תמיד קורבנות, רודפים אותנו, לא מבינים אותנו. אלה ואלה לעולם לא עושים בדק בית רציני.

בדבריך שום רמז לצו פיוס! וחוסר ההבנה שלכם עוד יביא למלחמה !!!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:32

כולנו אנטי חרדים

נכתב על ידי יהודה ביום א', 08/01/2012 - 14:29

כשהוא משתלח "אתם, שלא למדתם תורה". חתיכת תת רמה מתבכיין.

לדבר אל החילונים זה פשוט לדבר לקיר

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:28

הם אף פעם לא קוראים כתבה כפי שצריך ועד הסוף ולא מנסים אפילו לנסות ולהבין אולי יש צדק עם הכותב, אולי הוא כותב דברים של טעם? אולי אנו טועים פעם לשם שינוי? אולם, מבחינת החילונים דבר כזה שחרדי יהיה פעם צודק אינו מצב אפשרי ולא יתכן. שחרדי יהיה צודק? אין דבר כזה, זו אפשרות שלא תעלה על הדעת כי הם קצרי רוח ברמות לא הגיוניות כלפי החרדים. הם מנסים להסביר לנו מהי התורה ואיך ללמוד ממנה הגם שהם לא מקיימים ממנה מילה אחת ומעולם לא פתחו ספר הלכה, במה שנוגע לחרדים הכל הולך גם עיוותים וגם כל מיני שטויות. וההוכחה לכך הן רוב התגובות לכתבה זו שחוזרות על עצמן שוב עם המנטרות החילוניות שכמה שיוכיחו להם שהן אינן נכונות, הדברים נופלים על אזניים ערלות וחוזרים על עצמם ללא הרף בלי הוכחות, בלי כל ביסוס ובלי שהם מכירים כלל את הציבור החרדי. למה זה כך? כי אלה "נתונים" שא"א לסתור אותם כי ככה זה ואין אפשרות אחרת. אמרת חרדי אז הכל כשר לתקוף ולשנוא אותו, אפס סובלנות כלפי החרדים.

מתנדבים

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:27

בדקתם פעם כמה מתנדבים חילונים יש? כמה חילונים התנדבו לצנחנים, התנדבו למד"א, למשמר האזרחי, לאירגוני סיוע משפטי, לסיוע לחולי גזזת...... וכו' וכו'...

נו, לפחות משהו אתם עושים....

תקרא לזה "קומץ" עד מחר

נכתב על ידי צאצא של הבעש"ט ביום א', 08/01/2012 - 14:25

יש המתנדבים לארגונים שונים, אבל רוב הארגונים משרתים נטו את האוכלוסיה שלכם.
הקשר בין הדתיים של היום לדת היהודית תלוש מהמציאות, הפחד שלכם מהעולם החיצוני מביא עליכם פדופילים, גילויי עריות, נשות טאליבן ובעיות אחרות אשר קיימות בחברה שלכם ובכל חברה שהיא. מבחינתי אין כל הבדל בין הקיצוניות שלכם לקיצוניות של האנרכיסטים השמאלנים (זו נבלה וזו טרפה).
ההפרדה שלכם יוצרת אי יכולת של שליטה במיניות שלכם (זאת לא מילה מפחידה), לי יש שליטה עצומה ביצר המיני שלי, יש לי נאמנות מוחלטת לבת זוגתי ושותפתי לחיים.
יש הבדל גדול בין להסתכל על נשים (ולהעריך את יופיין או פנטזיה קטנה) לבין הטרדה וכפייה. הן אדונות לעצמן ולא משרתות לצרכים שלכם.
הרב מוטי אלון לפי הרושם, הינו הומו, ומאחר שהתכונה הטבעית לחלוטין הזאת דוכאה אצלו ע"י הממסד שלכם, זה הביא להתפרצויות בשלב מאוחר יותר בחיים.
אתם עם הפחד שלכם, הבאתם על עצמכם את כל הרעות והחולי ברמות קיצוניות בהרבה מהחברה החילונית או הדתית לאומית.
הרעיון בחינוך הוא לחנך בחוכמה, להנחיל ערכים וחשיבה הגיונית ורוב החברה החרדית לוקה בכך.
תקחו חלק בנטל הלאומי, תעבדו, תעשו שירות לאומי עבור כל האוכלוסיה ותתמזגו בחברה (רבני העבר היו עובדים ולומדים תורה ובזמנם החופשי גם מפתחים תאוריות מדעיות, ע"ע, רבי לוי בן גרשון,הרלב"ג). תשלמו מיסים כמו כולם (להביא ילדים בלי חשבון לעולם שבו הם חיים בעוני ובצורך בתרומות זה חטא!).
תפסיקו לצפות מאיתנו לכבד אתכם כאשר אתם באופן מפורש "לא שמים" עלינו וממש לא מכבדים אותנו, עד התנשאות מוחלטת.
ה"קומץ" שאתם טוענים שיש ביניכם הוא ממש ממש לא "קומץ", ראינו כבר את מאות המופרעים שהשתוללו בירושלים ביום שבת בגלל חניון או מפעל (אם אני ארצה לעבוד בשבת, אתם לא תחליטו בשבילי!).

כולנו החיילת שהוה קילל!!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:21

אמא שלי בת 56 ועובדת 14 שעות ביום, היא עובדת בעבודה קשה ופיזית במפעל. ואתם יושבים על התחת לא עושים כלום ורק גונבים לה כסף. אבל זה לא מספיק! אתם גם קוראים לה זונה, שיקסע, ואומרים לה לשבת מאחורה. החיילת הזאת לא שונה מאמא שלי שקורעת תתחת, או החברה שלי שבצבא, או אחותי שכבר סיימה צבא ומאכילה אותכם במיסים שלה. או הילדה שאולי עוד תהיה לי! כן כולכם שלמה פוקס, בטלנים, טפילים, פושעים, שובניסטים חשוכים שיש לרסן!!!

כולכם שלמה פוקס - אמת! ולכן ראוי שתורחקו מהחברה - לכלא!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 14:12

בזמן שמאות המתנדבים החרדים עסקו בחלוקת מזון ושאר מעשי צדקה. עסקו מאות ואלפי גברים ונשים לא חרדים בשמירה על הגבולות מפני האויבים שלנו. עסקו ועוסקים באיסןף מודיעין קרוב ורחוק בשכיבה במארבים על גבול מצרים עזה ולבנון. בכוננות הקפצה למטוסים לטנקים ולנגמ"שים שלא לדבר על שאר מעשי ההתנדבות האזרחיים. אז נא לא לנפנף במתנדבי זק"א.
באופן כללי אתם ציבור בעל ערכים ניקלים וחשוכים בחלקם בעלי דעות קדומות ומקדשי אפליית נשים, ספרדים, גויים וחילוניים ואתם מנסים להשתלט לנו על המרחב הציבורי והשליט עלינו את חוקי ימי הביניים שלכם ואנחנו לא ניתן!! הגיע הזמן שתבינו את זה מקומו של כל מפלה מקלל ומדיר של כל זורק אבן ומבעיר פחים בכלא! אם שם תתנהגו יפה נוריד לכם שליש

לדני מירושלים

נכתב על ידי איתן ביום א', 08/01/2012 - 14:11

אין לי שום דבר נגדך.
רציתי להבהיר פשוט שאני צריך להתנער ממעשה זה בדיוק כמוך- לא פחות אך גם לא יותר.

אייכלר - אתה צריך לכעוס רק על עצמך

נכתב על ידי גיל ביום א', 08/01/2012 - 14:02

מי שבוחר להגן על מקללי נשים ומלביני פני נשים ברבים, יכול להלין רק על עצמו.

מי שבוחר לעמוד שכם אחת עם מדירי נשים, במקום להסביר לקיצוני החומרות המגחיכים את תורת-ישראל בעיני העולם שהם עברו כל קו סביר של התנהגות, יכול להלין רק על עצמו.

מי שחושב שרק בציבורו יש מן הטוב, יכול להלין רק על עצמו.

עושי מעשים טובים ובעלי משפחות גדולות יש גם אצל החילונים. אם נשווה מי תורם יותר לבטחון המדינה, למרקם החברתי של המדינה הזו, ולכלכלה המאפשרת את קיומם של שרידי מדינת הרווחה הציונית - יותר חילונים סוחבים בעול העגלה מאשר חרדים. הרבה יותר.

כל זמן שהחרדים בישראל ייהנו ממנעמי המדינה הציונית, אך יתנכרו לחובותיהם - בבטחון, בכלכלה, ובשמירה על החוק המאפשר לכולם לחיות כדרכם - הם יוכלו להמשיך ולכעוס רק על עצמם.

כאיש ציבור, כמי שדובר בשם קהילתך, האם יש פשוט יותר ונכון יותר מאשר להסביר לגוזרי החומרות שאין להן רוב בהלכה שהגיע הזמן לאמץ את דרכי הנועם המאפיינות את נוהגם של שלומי אמוני ישראל בכל מדינות העולם ?

אנחנו חיים בתקופה שבה יהודים אינם מדוכאים ונרדפים ברוב מדינות העולם המפותח. יהודים - דתיים כחילוניים - יכולים להגיע לכל משרה ותפקיד בה יחפצו, יכולים לשמור את דתם כרצונם וכאמונתם, ואינם צריכים לחשוש מפוגרומים ורדיפות. על אחת כמה וכמה שיהודים בארץ הקודש אינם נרדפים, ואינם מדוכאים. מדוע מורי הדור של החרדים אינם מסוגלים לקום ולהוקיע את מי שמשווה בין רדיפות בהן נרצחו תינוקות, נשים וגברים, לויכוחים על אורח-חיים, אותם לא מוצאים לנכון החרדים לנהל בשום מדינה אחרת בעולם ?

אייכלר - צעקת ה"קוזק הניגזל" אין רחמים בליבי עליכם -

נכתב על ידי בת ציון ביום א', 08/01/2012 - 13:57

עברתם כל גבול. עכשיו אני צריכה להגן עליכם ולהבין אתכם?
תתביישו לכם כולכם ואתה בראשם.
במקום לקום ולהוקיע את האנשים האלה אתה מתנפל על החילוניים.
באמת יפה מאוד.

מתי הדתיים בצבא ?? - אחרי הצרת צעדים אחרונה - אתה עוד שואל ??!!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:53

ממש "צו פיוס"

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:46

לצעוק בשמות גני זה הטרדה והעלבה ועוד איך לשון הרע !!!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:39

אם זאת ההתנהגות שלכם, ועל אלו אתם מגינים, צריך לשנות את היהדות

נכתב על ידי יהודי מתבייש ביום א', 08/01/2012 - 13:34

רבנים צריכים לצאת עם פסק: שקול אישה הוא מצוה
פסק, שמותר ללחוץ יד של אישה, שמותר לשבת לידה באוטובוס
שאשה היא גם יצירה של האל ושיש לה דעות וזכויות

אולי זה יוריד קצת את הבושה שיש לי כיהודי באחיי החרדים

בושה לאוכלוסיה שלא מוקיעה ומגנה מעשים כאלה!!!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:08

איפה החינוך שלכם?
איפה דרך ארץ?
איפה ידיעת ההיסטוריה שלכם? שאתם משתמשים בסמלים מצמררים כו "שואה"?
"ואהבת לרעך כמוך"???
בושה!!!

איתן היקר! אתה מתפרץ לדלת פתוחה,אני איתך לא נגדך...

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:08

תקרא שוב את המאמר שלי, ותבין, ואולי אפילו תתנצל...

לדני מירושלים

נכתב על ידי איתן ביום א', 08/01/2012 - 13:07

אתה לוקח אחריות על כל מעשיהם של הירושלמים? מה אתה רוצה ממני כחרדי? מדוע אני אחראי לכל מעשה של איזה קיצוני? רק בגלל שהתקשורת החליטה כך?

מדהים, כמה שטויות שפך פה דני, והוא אפילו לא יודע זאת...פשוט בושה

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 13:05

משתמש אנונימי

נכתב על ידי איתן ביום א', 08/01/2012 - 13:03

אנחנו החרדים לא צורכים ספורט, תרבות חילונית, ואמנות, ולכן אנחנו יותר חסכוניים למדינה על אף שאולי בקבוצה אנחנו משלמים פחות מיסים.
ומי שלא מאמין בתורה, מה יש לו לחפש כאן בין עשרות מדינות אויבות????? ייקח עצמו ויירד מכאן.

למי אתם מתכוונים כשאתם אומרים "כולכם".???? ולגבי מה שכתב ב'.

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 12:57

מי אלה כולכם? לא כל מי שמגיב כאן הוא חרדי, דווקא האנונימי הוא לא. ולגבי האמירה של ב' "תשאל את אבא שלי ניצול שואה...." דוקא אתה תישאל אותו למה באה עליהם דווקא השואה.? ואולי תבין את המהות של היהודי הנרדף. ותפסיק לירוק רעל לחלל.מה דעתך.?

מר אייכלר, האם זה מה שלימדו אותך?

נכתב על ידי דני, ירושלים ביום א', 08/01/2012 - 12:54

קראתי בעיון את מאמרך, עולה ממנו בבירור בעיה אחת: הקהילה החרדית אינה מנסה לקחת אחריות על מעשי חבריה.
חזרתי לספרי התורה, והתמקדתי בעיקר בספר במדבר ובספר דברים.
ספרים אלה מכילים רשימה ארוכה ומכובדת של נורמות חברתיות: "לא תגנוב", שחרר את העבד בתום עבודתו, "לא תנאף" לצורותיו, נורמות חקלאיות, משפטיות, ועוד ועוד.
בין יתר הכללים מופיעה הדרישה: "שוטרים ושופטים תתן לך...". דרישה זאת נועדה לטפל באותם אנשים הסוטים מן הנורמה החברתית.
נניח ופלוני עושה מעשה כלשהו, בין אם הוא מגרד באוזנו, ובין אם הוא רוצח אדם אחר. אם מעשהו מהווה פגיעה בנורמה החברתית - הרי שהשוטרים והשופטים נמצאים בדיוק כדי לטפל בבעיה. אם הם אינם שם, או אם הם אינם עושים דבר - מהווה הדבר הוכחה שהמעשה הוא מעשה נורמטיבי בחברה. בהחלט יתכן ומעשה מסויים הינו נורמטיבי בחברה אחת, אבל פסול בחברה אחרת.
נבחן עתה מקרה קונקרטי ורלוונטי: אדם ירק בפרצופה של ילדה. או קרא לאשה בשמות גנאי. האם זהו מעשה נורמטיבי? התשובה לכך תלויה בתגובת החברה. אם אותו אדם מזוהה עם העדה החרדית - יש לבדוק את תגובת העדה החרדית.
נכון, לחברה החרדית הגרה כיום בישראל אין (כנראה) שוטרים, אבל שופטים ומנהיגים - יש ויש.
כל עוד דייני ומנהיגי העדה החרדית אינן עושים מעשה (או אומרים אמירה) המוקיע את היריקה (או הקללה, וכו') - הרי שהם מאששים (אישוש = קצת פחות מאישור) שהיריקה בפרצופה של ילדה הוא נורמה חברתית בקהילה שלהם.
אבל, לדאבוננו, או לשמחתנו, מעשה שכזה הינו פסול לחלוטין בנורמות של החברה הישראלית. זה המצב, לטוב ולרע.
מר אייכלר, האם לא ידעת זאת? ממה אתה מופתע?
נוסיף על כך נדבך מאד בעייתי, הנקרא "הלכה ואין מורין כן". נדבך זה נקבע לאחר מעשהו של הסיקריק הידוע פנחס בן אלעזר, אשר הרג (או אולי רצח) את זמרי בן סלוא וכזבי בת צור. נדבך זה מזכיר קצת את "שאלת הקיטבג" הצבאית, האומרת (בהשאלה לפנחס): אם תבקש רשות לרצוח - לא תקבל, אבל אם תרצח מבלי לבקש - נקדם אותך בתפקידיך.
כמובן, במקרה שלנו לא מדובר ברצח, אלא רק ביריקה, או בקללה, וכו'. אבל כל עוד החברה החרדית לא מוקיעה את המעשה ואת העושה - דבק בה כתם.
אז מדוע אתה מתעסק עם התקשורת מחוץ לבית? מדוע לא תתחיל בניקיון בבית פנימה?

אל תדבר בשם כולם - אחרת תיצור רושם שכולכם בהמות

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 12:50

ואז תקרא לזה גזענות

למה כולכם לא משרתים את המדינה? כי אתם פטורים אוטומטי?

נכתב על ידי יעקב דינור ביום א', 08/01/2012 - 12:47

למה המדינה צריכה לסבסד עשרות אלפים שלומדים בישיבות בארץ? למה אני כמשלם מיסים צריך לעבוד 16-18 שעות ביום לשלם מיסים ואתם יושבים לכם באוהלה של תורה לומדים ומקבלים על זה כסף ממני בלי שאף אחד שאל אותי? למה לומדי הישיבות בחו"ל עושים זאת על חשבונם ולא מעזים לבקש מהמדינה שתסבסד אותם על בסיס חודשי? למה? כי אנחנו פריירים? אם הייתם צועקים נאצי לשוטר באחת ממדינות אירופה/ארה"ב - איפה הייתם מוצאים עצמכם אחרי דקה? פשוט נמאס לנו להיות חטובי עתים ושואבי מים שלכם. פשוט נמאס.

אל תתייפייף מר אייכלר!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 12:46

חייבים לעצור את המגמה החרדית קיצונית! גם אם ישנו או יפרשו חוקים בהתאם לכך! אנחנו ממש לא "שלמה פוקס"! רק אתה!

רק קומץ!!

נכתב על ידי ב ביום א', 08/01/2012 - 12:43

הקומץ הזה גדל ככל שהוא מרגיש שאפשר.ומה אתם עושים כדיי לעצור אותו?מזדהים איתו.
ולכן כאן מתחיל תפקידנו-דתיים וחופשיים כאחד.אם בגלות היה צורך להתבדל כדי לשמור
על היחוד-הרי עתה אתם חיים בתוך עמכם.רצוי שתתחילו להשתלב בחברה.באשר ללמוד תורה שמגן על עם ישראל-תשאל את אבא שלי הניצול שואה ואת כל המשפחות השכולות במדינה שיקיריהם הגנו עליך בזמן שאתה למדת תורה.

תגובה לשרון......דרך ארץ קדמה לתורה...

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום א', 08/01/2012 - 12:37

ניראה לך שאת דיברת פה בדרך ארץ? את מדברת כמי שיודעת את כל הלכות התורה חוקיה ומצוותיה. יש לך מושג בכלל שכל המצוות כתובות בתורה ולא במפרשים, שמירת שבת,הלבנת פני אדם, כבוד הדדי,כשרות,נידה וכו' וכו', הכל מופיע בפשטות בתורה ולא במפרשים. על מה את מדברת כשאת אומרת שאת יותר מאייכלר בקיום התורה.? זו היתנשאות ושינאת חינם,כן שינאה ולא מעמד להתמודד מול עמלי התורה האמיתיים, התורה נתנה לך בחירה, את זה אני מקוה שלפחות את יודעת, אז תבחרי את הדרך שלך, מתוך התורה לפי רצונך, ולא לפי או על ידי הכפשת האחר שאולי בחר ההיפך מבחירתך.מסיגנון ההתנפלות הבורית שלך, אני יכול להבין כמה את רחוקה מהיהדות, מהתורה ומכל מה שתיארת שאת...

  • 1
  • 2
  • הבא ›
  • אחרון »

כתוב תגובה

מידע זה לא יפורסם
CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
Image CAPTCHA
העתק את הכתוב בתמונה
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

מה זה צו פיוס?

צו פיוס הוקם בשנת 1996 על ידי קרן אבי חי. מאז ועד היום, פועל צו פיוס בדרכים שונות לעידוד ההידברות ולחיזוק קשרי הגומלין בין קבוצות ומגזרים בחברה. צו פיוס חותר לקיומה של חברה בה חיים זה לצד זה, בהבנה ובכבוד הדדי, חרדים, דתיים, מסורתיים, חילונים ובעלי השקפות אחרות על הרצף הדתי חילוני. עוד על צו פיוס

  • מאמרים
  • פרויקטים
  • English
  • דיאלוג
  • זהות יהודית
  • זהות ישראלית
  • מחקרים
  • סקרים
  • אתר בית אבי חי
  • קרן אבי חי
  • דרוש/ה שותפ/ה
  • צרו קשר
    • תנאי שימוש וזכויות יוצרים
    • הרשמה לידיעון

צו פיוס | טלפון: 02-6215353 | פקס: 02-6215351| דואל: mail@tzavpius.org.il
בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44, ירושלים 91076

CPO - בניית אתרים דרופל סי.פי.או בניית אתרים 

[Jump to Top] [Jump to Main Content]