[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]
עמוד הבית
אזהרה ההקצנה מרחיקה אותנו זה מזה
דגל הגאווה
דתי וחילוני
משיח בתל אביב
טהראן זה שם
שוטרים וחרדים
שיחה חילוני חרדי
  • מי אנחנו
  • דעות ומאמרים
  • הבלוגיה
  • פרויקטים
  • סקרים ומחקרים
  • עמוד הבית »
  • מרוץ החימוש / יונתן יבין
עידכוני רסס
  • מאמרים
  • הדעתנים
  • צו 8
  • סרטון בגוף האומה
  • פרויקטים
  • הבלוגיה
  • הצטרפו לפעילות
  • מי אנחנו
  • צרו קשר
  • English
מי אוהב את השבת?
חיים בסרט / יונתן יבין
להחזיר את האהבה
נטל אחד לכולם / יעקב אייכלר
חכמים על חרדים / אלישיב רייכנר
המדריך לחיסול השיח / לינוי בר גפן
דיאלוג במרחק יריקה
האלוהים של ישי עייף / ירון טן ברינק
עולה לנו / אלישיב רייכנר
כן, הטרדה מינית / תמר זנדברג

הירשמו לידיעון צו פיוס

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

הדעתנים

מי אוהב את השבת? / הרב משה גרילק
אוטובוס בת"א. צילום פלאש 90
אחד העם, ביאליק ודיזינגוף הם לא רק רחובות בתל אביב. הם גם אנשי שם שהבינו את חשיבות השבת עבור היהדות ועבור היהודים ומדינת ישראל. כמה חבל שהתל אביבים העכ...
עוד...

צו 8

צו 8 ליוסי שריד
יוסי שריד
צו 8 - תעודת הזהות הערכית של דמויות מפתח בציבוריות הישראלית. יוסי שריד, ח"כ ושר חינוך לשעבר. איש רוח וכותב...
עוד...

הבלוגיה

יחסים ולא משפטיזציה / איתן אלחדז
צו פיוס
בעת הזאת נדמה לכולנו שהיחסים הטעונים בין דתיים לחילוניים נמצאים בשפל המדרגה. לא צריך להזכיר מה שקרה בבית שמש, ועד קודם לכן פרשת עמנואל, חניון קרתא, 'אימא...
עוד...

מאמרים

פונדמנטליסטית של אהבה / יעל הדר
יעל הדר
יעל הדר, שחקנית ויוצרת, ניסתה להיות אישה קלילה ומשוחררת, אבל בסתר ליבה תמיד ידעה שהיא פונדמנטליסטית של אהבה. פרויקט הקנאות של צו פיוס מציג פן נוסף ומפת...
עוד...

ענן תגיות

אלוהים אמונה אפליה בן אדם לחברו גולה גזענות גמישות דורון מטלון דיאלוג דיכוי דרך חיים דת דת ומדינה דתיים דתים דתל הדרת חרדים הדרת נשים הימנעות הלכה הפרדה הפרדת דת ממדינה הקרן לישראל חדשה הקשבה התערטלות זהות יהודית חברה ישראלית חופש חיים משותפים חילוניים חילונים חינוך חינוך משותף חלשים חרדים חשבון נפש חתונה יום כיפור ייחודיות ואחדות ימין ושמאל תפרוצי יצרים ירידה מהארץ כדורגל כנסיה כסות כפיה דתית כפיה חילונית כפייה לא מצונזרת לוח השנה מג מגוון מהפכה חברתית מחשבה מסורתיים מסורתים מצוות מתנחלים סטודנטים סליחה עזרה עץ אחים ערכים פוליטיקה פוסקים פייסבוק פרוייקטים צבא צדק חברתי צדק יהודי צוערים צו פיוס צניעות קורס קצינים קיצוניות קנאות ראש השנה רבנים רמב שביל ישראל שד עדתי שיח בין דתי שירת נשים שלום שלמה פוקס שסעים תורה תנ תנועת חזון תפילה תקשורת תרבות תרומה

מרוץ החימוש / יונתן יבין

פורסם: 08/01/2012

<--break->אנחנו מעדיפים להתעלם, להכחיש, להדחיק, אבל מלחמת התרבות בעיצומה. מישהו יכול להצית את האש, מישהו יכול להבעיר את השטח. אם לא נשים לב שהפסקנו לדבר אחד עם השני - יהיה מאוחר מידי. יונתן יבין נביא בשער.

יונתן יביןלמה שקורה בעת האחרונה בישראל יש רק שם אחד: מירוץ חימוש. אלה כבר לא מאבקי הכוחות הנושנים והציניים שכולנו למדנו להכיר ולתעב, לא עוד נסיונות להגדלת ההון הפוליטי או התקציבי, לא פעלולים עקמומיים לשיפור עמדת הכוח במאזן הקואליציוני. מה שקורה כאן בזמן האחרון רק נראה כמו המחול הקבוע, אך הוא חמור ורציני בהרבה, הדבר האמיתי: אנו מתכוננים למלחמה. למלחמה בינינו.

אולי אנו מספרים לעצמנו שזה לא כך, שזו רק אותה "מלחמת תרבות" ותיקה, אולי מקווים שברגע האחרון מבוגר אחראי כלשהו יוריד אותנו מהעץ, אך ככל שהזמן עובר, מגלה כל מחנה שלא סתם חסר לו סולם. העמדות וההתבטאויות מוקצנות ומתורגמות למעשים בשטח, המחנות מתבצרים ומסמנים גבולות ארציים, ואפילו מדברים פה כבר בחצי לצון על שלוש מדינות לשלושה עמים: ישראל, פלסטין ויהודה - ומי ידע? אולי תתהווה גם מין קריית ותיקן בבירה, בין מאה שערים לכותל.

ליטרים של בנזין ומשטמה נשפכים יומיומית על העצבים החשופים והרגישים ביותר, במיוחד אלה שנוגעים לעקרונות החוק והדת, ומה קודם למה. דרוש רק גפרור אחד כדי שכל העסק יעלה בסערה השמיימה. קנאי אחד שיניח מטען, קנאי אחר שירים יד על קצין צה"ל, או על אישה הרה באוטובוס. כמה כל זה רחוק מאיתנו? כמה רחוק זה היה לפני חודשיים, שנתיים? הזמן הולך ואוזל, חברים, ואנו משלים את עצמנו שהמשחק לא השתנה. זה לא נכון.

דגל מדינת יהודה
שלוש מדינות לשלושה עמים. דגל מדינת יהודה?

---

אנחנו משלים את עצמנו בעוד עניין, או בוחרים שלא לראותו, או מתכחשים לעצם אפשרותו: המלחמה הזו. אנו מתייחסים אליה כאל תרחיש תיאורטי, שלא באמת ייתכן, לא אצלנו, לא אף פעם. אנחנו אפילו מתייחסים למלחמת אזרחים כאל אפשרות רומנטית, אירופאית, משהו משנות השישים שעברו, תמונת טנקים בפראג. המתים לא יהיו באמת מתים, הדם יהיה קטשופ, ואנו נתנשק בגניבה על רקע כנסייה בוערת לאור שקיעה. אבל אם זה יקרה – ונראה שאנו בהחלט בדרך לשם - זה יהיה כאן וכואב, מוחשי ומזוויע.

אבל מה פתאום שזה יקרה? הרי יהודי לא יישא אל יהודי חרב. מגוחך בכלל לחשוב שנגיע למלחמת אזרחים כזו (שבשיאה יתנפלו עלינו מדינות ערב, שלא יהיה לכם ספק). ודאי יציל אותנו מפניה שכלנו הטוב והישר, ואם לא הוא - "מדינת החוק" שלנו, ממשלתנו התקיפה. אך גם אלו שטויות. הממשלה חלשלושה, שמנה ובטלנית, הקרקע נשמטת לה מתחת לרגליים, והמדינה כבר נמצאת די רחוק מהחוק.

וממילא יהודי כבר הרג יהודי: את ראש ממשלת ישראל רבין, ז"ל. ויהודים כבר היכו חיילים, וכבר יידו אבנים בראשו של מפקד חטיבה. גם את הנקודה הזו כבר עברנו מבלי שנרגיש.

---

למעשה, אנחנו לא בדיוק יודעים איפה אנחנו. היכן אנו עומדים במדרון המוסרי. חושבים שזו המחצית הראשונה, שעה שאנו נמצאים בדקה השבעים. אז כדאי להתעורר, להפעיל את מכשיר הג'י.פי.אס הלאומי, ולעדכן את נקודת הציון על מפת הפילוג. אין בינינו סתם "מחלוקת" או "אי הסכמה". זו מלחמה בהתהוות. זה מירוץ חימוש שמישהו יצטרך להתקפל, כדי שהוא לא ייתפתח למלחמה הנוראית הזו, לחורבן בית שלישי.

מי יתקפל? לא ברור. כל הצדדים עיקשים ונחרצים, נחושים להשליט על היתר את תפישת עולמם. ברור מי לא יתקפל: מחד הקיצונים מכל המחנות, שהזעם הקדוש והאלימות (ולא משנה בשם איזה אידאל נשגב) הם אהבתם האמיתית, ומנגד: המדינה, שלא יכולה להרשות לעצמה להתקפל. אך בינתיים היא מניחה לסמכותה לזלוג, וכשיתפתח העימות וכל אדם ייאלץ לבחור מחנה, כלל לא ברור מי יהיה המנצח. ממקום עומדנו כיום וכעת, ברור שכולנו נפסיד.


Facebook
Twitter
תגובות

הערבים והחרדים תורמים למדינה

נכתב על ידי רפי כהן ביום ה', 02/02/2012 - 14:19

כל אחד בדרכו שלו.
אין רע לדעתי במלחמת אחים עם החרדים. עם הניסיון הקרבי שלנו, והתפילות שלהם, נראה לי שננצח. כמובן שלשון המאזניים תהיה הדתיים הקרביים שהם אחלה לוחמים וגם פיקדתי על חלקם בצנחנים.
אין מה לדאוג לבטא את סלידתנו ממי שלא עושה כלום למען המדינה. ושיתוף הפעולה של הפוליטיקאים איתם הוא המדאיג יותר מכל.

מי שביטל את תנועות הנוער, ניתק את הנוער מהמדינה לא כך בבני עקיבא

נכתב על ידי צבי ביום ה', 12/01/2012 - 13:04

תנועת הנוער האמתית להיום זה הצבא ואם מה שקורה בצבא ימשך גורלנו יהיה רע ומר . הרבנים המעורבים מסכנים את קיומו של הצבא ובכך גם את קיומנו אנו זה יגמר לא טוב ויהיה בכי לדורות ומי שמאמין שאלוהים יעזור לנו טועה.

דמעות תנין של פירומנים: העיירה בוערת!

נכתב על ידי מרדכי אשר ביום ד', 11/01/2012 - 18:12

זה עוד מאמר סקטוריאלי במסווה של "הבה ונציל את המדינה!" ראיתי ושמעתי במו אוזני זעקות שבר כאלו, בעבר הלא רחוק מפי ראשי "המכון הישראלי לדמוקרטיה". אלה, שהתחננו שלא נרים נשק בעת ההתנתקות. וכששאלנו אותם, מה הם יעשו אם יבצעו התנתקות בנסיבות מקבילות לערביי המשולש - אמרו (כך במשתמע שאינו משתמע לשתי פנים) שכן ירימו נשק, ויהפכו את המדינה.

זה עוד שלב בהכפשה: (והנה סיכום המאמר:) אנו לפני מלחמת אחים כי (המתנחלים) כבר עשו כך, ו(המתנחלים) כבר עשו כך, ו(החרדים) כבר עשו כך... מה שהיה להוכיח. עד כאן הסיכום. אין אף סקטור או גוף אחר במדינה המסכן את קיומה - רק שני אלו.

מה הפלא אם בתגובות היה מי שכתב: "נעיף את החרדים - ופתרנו את הבעיה...". אני מבין שהוא לא מציע להעיף את המתנחלים, זה ירוקן את חצי צה"ל הלוחם.

רק שני הסקטורים הללו: לא התקשורת הדו פרצופית, האתרגת את מי שמקפיא את ההתיישבות - ומקרקפת אותו חודשיים לאחר מכן. והשופכת יום יום את דמם של סקטורים שלמים, המסווה של "זכות הציבור לדעת", "זכויות האישה" ועוד קשקושים.

לא הפרקליטות הרודפת השם החוק את מי שמתחשק לה, לא המשטרה המשתמשת באלימות אלימה ולא הלימה כנגד כולם, בלי קשר לנסיבות ולמשימות.

ולא... ולא.... ולא....

אני מסכים עם המסר המרכזי. אט אט מחלחלת למוחי המסקנה שאכן, יתכן ואנו בפני משבר בלתי הפיך. אולם בעיני - **הכי מסוכנים** הם אלו שחושבים שאנו בפני מלחמת אחים - אבל רק בגלל "הצד השני". אלה הם הכי מסוכנים. כי להם מותר להרוג, מותר לעשות הכל, הם הרי כבר התריעו ש"אנו בפני מחלמת אחים". אז כל מה שהם יעשו רק "יוכיח" שהם צדקו...

אז הנה נאום הזעם שלי: רוצים לדעת למה אנו בפני מלחמת אחים? קיראו את המניפסט של "השמאל הלאומי", שימו לב לשפה המזכירה את ההסתה נגד היהודים טרום מלחהע"2.

אין צורך בשום מלחמה

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 11/01/2012 - 14:57

צריך פשוט מאד להתנתק ולנתק את החרדים המופרעים מהמדינה.לרכז את המטורפים הקיצוניים והחרדים במקומות סגורים הרמטית,לנתק כל תמיכה כלכלית וכספית,בקיצור לשלוח אותם לגלות,הם בכלל לא שייכים לפה.הם לא אחים הם אוייבים של ישראל,הם האוייב.

במלחמת אזרחים כולם יפסידו. כולם!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 11/01/2012 - 13:51

אם חס וחלילה תפרוץ כאן מלחמת אזרחים, מצד אחד ישרפו בתי כנסת וישיבות, ומצד שני ישרפו בתי קפה אופנתים ומגדלי מגורים יוקרתיים בתל אביב. ואחרי שהאדיוטים בשני הצדדים ישרפו זה לזה את מקומות המשען האידאולוגי, יתחילו אדיוטים לרצוח זה בזה. ואחרי שזה יגמר, יפלשו צבאות ערב וישחטו את כולם. לכן, מי שרק חושב בכינוי של להרים יד ולקחת חוק לידיים, מוטב לו שישצה מים קרים, יסתכל במראה וישאל את עצמו: "גם אני מאותם אדיוטים?". רסנו את עצמכם, שחררו קיטור בדיבורים. לעולם אל תרימו יד על אחיכם, גם אם לדעתכם "הם לא אחים שלי".

שכחת את השאמה העיקרית - התקשורת!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 11/01/2012 - 13:50

קיצוניים יש והיו תמיד בשני הצדדים. תמיד ידענו שהם קבוצות מיעוט. לאחרונה התקשורת עטה כצבוע על פגר, על על התבטאות קיצונית של הזוי זה או אחר והופכת אותה לשיח המרכזי. אם התקשורת תחדול מהתקפותיה הפרועות ותפסיק ללבות את האש, השכל הישר יגבר והכל על מקומו יבוא בשלום.

דרושים שניים לטנגו

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 11/01/2012 - 13:44

התהליך המדיני עם האויב הפלסטיני שממש לא השלים עם קיומה של מדינה יהודית בלב המזרח התיכון, יצר שנאה עצומה, שנאת חינם ומשטמה בין חלקי האוכלוסיה הישראלית, שבאה לידי ביטוי מצד אחד ברצח ראש הממשלה רבין על ידי אידיוט מהרצליה, ומצד שני בגירוש יהודי רצועת עזה במסגרת ה"התנתקות", לקול מחיאות הכפיים של שמאלנים שחגגו בבתי קפה בתל אביב מבלי להבין שזה רק יעלה את החמאס לשלטון וישים סוף לסיכוי השלום. תג מחיר הידוע לשמצה הוא כנראה תולדה של רצון של צערים זהרוריים לנקום על פינוי מאחזים שגם הוא לא הגיע משום מקום אלא ביוזמת פעילי ארגונים שמקבלים כסף ממדינות זרות ועותרים לבית המשפט העליון כדי שיכפה על הממשלה, ואחר כך אותם ארגוני שמאל מוחים עד לב השמיים כאשר המדינה מנסה להגביל את הכספים שזורמים אליהם מחו"ל וקוראים לזה "פגיעה בדמוקרטיה" ו"פשיזם". חרדים שמשתמשים בסמלי שואה מותקפים, ובצדק, על זילות השואה, אך שמאלנים שמשווים במאמרים בעיתונות היומית את ישראל לגרמניה בשנות ה-30 יכולים לעשות זאת באין מפריע. ויש עוד תופעות כאלה של חד צדדיות וצביעות. מה אני בא להגיד: שמי שאחרים לאקציות ולראקציות, לשנאה נגד אחרים ולשנאתם שלהם כפועל יוצא מכך, נמצאים בכל צדדי המפה הפוליטית בארץ, וכן, גם בשמאל שרואה בעצמו נאור ואינו מסוגל לקבל ביקורת שמושמעת נגדו. אז מה הלקח? הלקח הוא שעל כולם לרסן את עצמם. על כולם! כולל השמאל!!! כן, גם זה "הנאור" בצפון תל אביב.

הזוי עד מזוכיזם

נכתב על ידי מאיר ביום ד', 11/01/2012 - 12:47

יש אנשים שאם לא יראו דם הם לא ישנים.
מי ילחם נגד מי?
החילונים נגד החרדים? זו מלחמת אזרחים?
הימין נגד השמאל? אממממממ
הלבנים נגד השחורים?
העשירים נגד העניים?
מי?
בכל מדינה יש צרות כאלו ואין מלחמות. בישראל אם אין איזה מיבצע בעזה או בלבנון אנשי מילואים וכדומה לזה לא רגוים.

אז תדע לך מר יבין. לא תהיה מלחמה אלא אם כן ישעמם לך ולאלו שאתה מעורר אותם......

במוקדם או מאוחר תהיה מלחמת אזרחים על דמותה של המדינה

נכתב על ידי אתיאיסט ביום ד', 11/01/2012 - 12:42

לפני צליבתו של ישו שאל אותו המלך (הנציב הרומי) לנאמנותו. ישו השיב במשפט שהפך לקלישאה ידועה "מה שלמלך למלך ומה שלאלוהים, לאלוהים". בדרך זאת עשה בעצם את ההפרדה שבין הדת למדינה.
אני בתור חילוני ואתאיסט לא כופה על אף אחד שום דבר. בינתיים הדתיים כופים עלי חוקים ומנהגים שאיני חפץ בהם והם בניגוד לאורח חיי ואמונתי. (שאין דבר כזה שניקרא אלוהים או כל כוח עליון אחר)
מונעים ממני תחבורה ציבורית בשבתות וחגים בשם הדת, בפסח אסור לי להציג למכירה לחם וכל חמץ אחר. מחייבים אותי במנהגי חיתון וגירושים שאין לי כל צורך בהם ואיני מאמין בהם. מחייבים אותי לאכול רק אוכל כשר במוסדות ציבור, בצבא ועוד...
בשם הדת משתמטים עשרות אלפי חרדים ונשים דתיות משירות צבאי.
לדת ולדתיים יש תיאבון בלתי מוגבל לחוקק עוד ועוד חוקים דתיים ולהביא את ההלכה הדתית לחוק מדינה.
במצב זה מה הפלא, בסוף חייבת שתהיה מלחמת גוג ומגוג היהודית או במילים אחרות מלחמת אזרחים יהודית.
השאלה הנשאלת מה יבוא קודם, הפרדת הדת מהמדינה או מלחמת אזרחים שבסופה נראה מי שולט. הדת והדתים או האזרחים החילוניים.

אני דווקא רוצה להגן על הכותב מפני התגובות

נכתב על ידי משתמשת אנונימית ביום ד', 11/01/2012 - 11:57

באופן דיי צפוי התגובות משקפות בדיוק את הבעיה - כל אחד מתבצר בעמדתו, מאשים את האחר בהטיה קיצונית כלשהי, תוקף ומתרגז.
בלי לדעת מה הדעה הפוליטית/מדינית/דתית של הכותב או של האתר, אני מסכימה עם הדברים.
אמנם יש בהם יותר אזהרות ופחות הצעות לשינוי, שהרי כולנו יודעים איפה אנחנו נמצאים, השאלה איפה הפתרון, אבל גם זו התחלה.
עכשיו כארגון שדולג בפיוס - הבו לנו פתרונות (ד"א, סמי הרגעה יכולים לעזור).

וואוו, אני רואה שמאוד בער לך לפרסם משהו.

נכתב על ידי צורי בר חיים, צור משה ביום ד', 11/01/2012 - 11:17

עוד תיאוריה דמיונית וחמודה. איזה מלחמת אזרחים? על איזה רקע? מי יהיה בכל צד?
לא סתם לכתוב דברים גבוהים.
ערביי ישראל נגד יהודים? חילונים נגד דתיים? איזה סוג דתיים?
עשוקים נגד מעמד הביניים+ ?
סתם לזרוק אלף מילה בלי מיקוד לדעתי

שלוש מדינות לשני עמים.

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 16:32

ממרום גילי אני משתעשע ברעיון של הפרדת כוחות בין יהודה לישראל מזה 40 שנים.לצערי הרב,הולכים ומתגשמים היום תחזיותי הקשות.אין לישראל מנהיג עם חזון אשר יכוונה לבאות,מנהיגים אופורטוניסטים,המנהיגים אותנו לפי הילכי הרוח של הציבור.פני הדור כפני הכלב,בני דורי (65)אשר בהנהגה,משתתפים בסרט ההישרדות.אני מאמין כי בעוד 10-15 שנים כל השכבה החילונית המשכילה,תעזוב את המדינה ותעקור למחוזות רחוקים,ההיי טק יעלם עמם מנועי הצמיחה במשק.מדינתנו תלך ותשקע ע ד שתעלם

בהמשך לתגובה על ההתארגנות הפוליטית החדשה, להלן פרוט.

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 14:23

נתניהו יעמוד בראש ההתארגנות החדשה (למרות דעותיו בנושא השטחים הוא עדיין שפוי, הדוגל בראש וראשונה במדינת חופש, חוק, דמוקרטית ומתוקנת.) יחד אתו ילכו רוב מנהיגי הליכוד (למשל - מרידור, איתן, סער, שמחון, ארדן, רבלין, ואולי אפילו בני בגין).
אליהם יצטרפו מפלגת העבודה, קדימה, יאיר לפיד, מרץ, כן גם ש"ס, דרעי ואולי כמה ממנהיגי המפד"ל ז"ל שעדיין זוכרים את ימי הזוהר של מפלגה חיובית זו. אני גם בטוח שחלק לא קטן ממפלגתו של ליברמן הפשיסט, יבחרו בדרך החופש... אני בטוח שאזרחי ישראל יתנו להתארגנות כזאת, למשך קדנציה אחת רוב מוחלט שיצליח להרים את מדינת ישראל לגבהים שכולנו חולמים עליהם...!

לצערי הב, יותר נכון לאסננו של כולנו, זה בהחלט אפשרי.

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 13:56

לאסוננו, יתכן וזה יגרר בסופו של דבר ל"פיתרון" כזה... רק התארגנות חדשה לחלוטין תביא לפתרון חיובי למצב הנורא שאתה מתאר. התארגות חדשה של המפה הפוליטית הישראלית, שתשים את כל שוחרי הדמוקרטיה, השלום והמדינה המתוקנת-מודרנית (חילוניים ודתיים), מצד אחד ומצד שיני את שוחרי מדינת ההלכה המשיחית דורסנית וכוחנית. אני בטוח שיושג רוב ענק בכנסת (לפחות 70 מנדטים) ל"מפלגת השפויים" ואת השינויים המיוחלים אפשר יהיה לבצע בהליך דמוקרטי אמיתי. אך אם המיעוט לא יקבל את זה ויבחר לאחוז בנשק, נשק יופנה נגדו, ללא פשרות!

אין מנוס ממלחמת אזרחים, ויפה שעה אחת קודם

נכתב על ידי צפוני ביום ג', 10/01/2012 - 13:39

אפילו בארצות הברית היתה מלחמת אזרחים. הצפון רצה לבטל את העבדות, שהיתה קיימת מאז ראשית ההתישבות באמריקה. הדרום התנגד משום שכלכלת הדרום היתה מבוססת על עבדות.

מי צדק? ברור שהדרום, שהרי הם רצו להשאיר את הסדר הקיים על כנו, סדר שהיה בבסיס ההסכם להקמת המדינה. מי ניצח? הליברליזם.

בדומה, הדתיים לסוגיהם רוצים לשנות את הסדר הקיים. הקמנו מדינה יהודית ליברלית חילונית, והם רוצים מדינת הלכה גזענית. הדתיים לא צריכים מלחמת אזרחים כי הם מאמינים שהריבוי הטבעי יעשה עבורם את העבודה, אז ישנו את החוקים כך שלא ניתן יהיה לחזור לאחור.

אנחנו החילונים חייבים מלחמת אזרחים. ככה זה, ליברליזם צריך להלחם.
אם לא נעשה זאת עכשיו, יהיה הרבה יותר קשה.

קצת הגינות רבותיי

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 13:31

משעשע/מעצבן לראות איך תמיד הימין האידאולוגי מוצג כאלים וכמסוכן במדינה. לכאורה כל הראיות מצביעות לכך. אמיל גרינצווייג נהרג ע"י ימני. רבין נרצח ע"י מתנקש ימני ואכן נדמה שמתפרעי חטמ"ר אפריים הם כנ"ל 'מהרסייך ומחריבייך'.

אולם מתסכל הדרך השיטתית בה מתעלמים בדיון הציבורי מהכוח המרוכז בידי השמאל לדורותיו - בתקשורת, בבתי המשפט, במשטרה ובכל שאר גורמי הממשל, הרשמיים יותר והרשמיים פחות. למה לנהוג באלימות כשאני יכול למעוך אותך ולכפות את דעתי עליך באמצעות חבריי בבית המשפט, השמצת שמך בתקשורת ואכיפה סלקטיבית של המשטרה?

האם ההתנתקות לא הייתה מעשה אלימות של השמאל כלפיי רבבות אזרחים?
כל עקירת יישוב?
אלימות מילולית הגורמת לכל מי שמאמין שהארץ הזו שלו להישמע כ"גורם קיצוני וסהרהורי"?

אין אפילו צורך לנהל דיון אמיתי. רק להשמיץ ולתייג. ובזה השמאל והתקשורת אלופים.

הגיע הזמן לפעול בחוכמה-

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 13:23

שנאמר-אדם חכם יודע לעקוף בור שאדם פיקח יצליח לצאת ממנו
אנחנו נופלים שוב ושוב לאותו בור כי מרביתנו לא מודים שהוא קיים בכלל.

כל מילה בסלע. המהפכה הראשונה בישראל תהיה של מאמיני האל

נכתב על ידי יוסי ביום ג', 10/01/2012 - 12:32

הבעיה העיקרית של החילוני שהוא לא מבין את ההבדל בין חרדי וסרוגי

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 10/01/2012 - 12:18

בכתבה שלך ערבת את כולם. הכיפות הסרוגות הם משרתים בצהל ועובדים. הציבור החילוני כלל לא כועס עליהם. להפך, מעריץ אותם. הם משרתים ביחידות מובחרות, מקימים ישובים - מלח הארץ. מי ששונא אותם זה אולי השמאל הקיצוני. לעומת זאת כולם שונאים את החרדים כי הם גוזלים מהציבור כספים ולא נותנים כלום בתמורה. שונאים את המדינה ואת צה"ל ואפילו את הכיפות הסרוגות. פוגעים בנשים ובילדים קטנים וכד'. תומכים בשונאי ישראל. זה דבר אחר לגמרי מהכיפות הסרוגות.

מלחמת אזרחים

נכתב על ידי אייל ביום ג', 10/01/2012 - 12:17

מה לא עושים עבור כותרת מפוצצת ומפחידה
אז הרווחת את תשומת הלב שלנו ואפילו תגובות
הנושא הזוי ולא רציני, משהו שבין חלום בלהות לפחד מושרש
משהו כמו "סוף העולם ב-2012" למשל
מה לא שמעת? אפילו נוסטרדמוס אמר ושבט האינקה וההופי והמגיד מווילנא ואפילו
לאיראנים יש אטום והאביב הערבי הוא בעצם חורף גרעיני ובפברואר מיליוני ערבים
יציפו את הגבולות מבחוץ ושלום על ישראל אופס זה לא קרה ביום הנכבה הזה
טוב אולי ביום הנכבה הבא עם עשרות משטי "תואמי מרמרה" והחמאס ישתף פעולה עם החיזבאלה ומצריים נגדנו וטורקיה נגדנו ואפילו אירופה כבר לא בין ידידותנו
צר לי לאכזב אבל רואי שחורות מעולם לא עשו עלי רושם רב אתה מוזמן לקרוא
מאמר זה שוב בעוד שנה שנתיים חמש או עשר ולראות שכמו שהעולם לא נחרב
כך גם מלחמת אזרחים נשארה עמוק במוחם הקודח של רואי שחורות ושוחרי רייטינג.

לא יקרה כלום, די עם השטויות

נכתב על ידי הבז ואיש השלג ביום ג', 10/01/2012 - 11:44

מי בדיוק ייצאו להילחם זה בזה? מי הם "החרדים" ו"החילוניים" שיאחזו בנשק למלחמת אחים על שטויות במיץ כמו תקציב ישיבות או קווי מהדרין? יש רק את המופרעים שמנסים להלהיט את הציבור על זה, וכמובן שהם עצמם לא יעשו זאת - הם רק מנסים לשלוח אחרים למלחמה אידיוטית, אבל מעבר לקצת הטחת עלבונות והוצאת קיטור הרי אף אחד לא ייקח נשק וייצא להרוג. משוגעים, תרדו מהגג, בעיקר כי אף אחד לא לוקח אתכם ברצינות.

הקיצוניות המטורפת של החרדים ונוער הזוועות גורמים לאיבה ולסכנה !

נכתב על ידי יוחנן המטביל ביום ג', 10/01/2012 - 11:21

רק צד אחד אשם במצב, הטרוף החרדי בניסיון להשליט טרור על הציבור שתורם למדינה בחוקים של הטאליבן ,והקיצוניים המטורפים שזורקים בלוקים על מפקדי חטיבות,ומסרבים לקבל את שלטון החוק במדינה, אל תתפלא שהעסק יתפוצץ ובצדק כמה זמן אתה חושב צריך לממן פרזיטים חרדים שלא עובדים ולא משרתים בצבא,ואיך יגן הצבא על מתנחלים קיצוניים מטורפים שפועלים נגדו?

אתה פשוט רודף כותרות וסנסציות.זה הכל

נכתב על ידי הכי מאיר ביום ג', 10/01/2012 - 11:16

ויש לנו מספיק מאלה!

מרוץ החימוש

נכתב על ידי משתמש ביום ב', 09/01/2012 - 22:43

יונתן שלום!
זאת אשליה שמדובר בכוחות שווים במדינה שאיבדה את דעתה ומשאביה לטובת הדתיים במשך הרבה זמן לאט לאט ובטוח . עצם היותם דתיים תמיד הם לוקחים להם זכויות בעלות קניין גם למה שלא שייך להם תמיד זה הם מול אנחנו ,ואםלא נחליט מה אנחנו רוצים זה יהיה רק הם.מניפולציות ,גילגול עיניים שחיתות בשם השם הכל כשר בעיניהם

חיי הם הסיפור הנורא של מדינה ישראל ,משפחה דתית ששנאה את בנותיה ,כל מי שייעז לסטות,ישלם בחיו ,נידוי ובאלפי התנהגויות בזויות הכל כשר ומותר כי להם יש השגחה של ה,אותנו בחרת ,הם לא עוצרים בשם אור ,,משתמשים בכל השירותים האזרחיים ,אך כשזה נוגע ליושרה כבוד ואהבת לרעך או חלילה לאחייך הסובלים,זה נעלם ,הכח השררה וכמובן הכסף המניע היחיד שמפעיל , כבוד האדם וחרותו זה קללה עבורם. ודע לך שאצלי התחמושת נגמרה ואין עוזר , מפנים אותי לתקשורת לעשות סקופ ,ואם הטרגדיות שלי מושתקות אז דע לך שיש עוד רבות,מדובר במולקולה קטנה במכלול ההכיעור שהדתיים עושים אם זה לא ברור עכשיו
נקבל זאת במנות גדושות ומסוכנות אין כבר מחר.

כתוב תגובה

מידע זה לא יפורסם
CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
Image CAPTCHA
העתק את הכתוב בתמונה
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

מה זה צו פיוס?

צו פיוס הוקם בשנת 1996 על ידי קרן אבי חי. מאז ועד היום, פועל צו פיוס בדרכים שונות לעידוד ההידברות ולחיזוק קשרי הגומלין בין קבוצות ומגזרים בחברה. צו פיוס חותר לקיומה של חברה בה חיים זה לצד זה, בהבנה ובכבוד הדדי, חרדים, דתיים, מסורתיים, חילונים ובעלי השקפות אחרות על הרצף הדתי חילוני. עוד על צו פיוס

  • מאמרים
  • פרויקטים
  • English
  • דיאלוג
  • זהות יהודית
  • זהות ישראלית
  • מחקרים
  • סקרים
  • אתר בית אבי חי
  • קרן אבי חי
  • דרוש/ה שותפ/ה
  • צרו קשר
    • תנאי שימוש וזכויות יוצרים
    • הרשמה לידיעון

צו פיוס | טלפון: 02-6215353 | פקס: 02-6215351| דואל: mail@tzavpius.org.il
בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44, ירושלים 91076

CPO - בניית אתרים דרופל סי.פי.או בניית אתרים 

[Jump to Top] [Jump to Main Content]