[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]
עמוד הבית
אזהרה ההקצנה מרחיקה אותנו זה מזה
דתי וחילוני
משיח בתל אביב
דגל הגאווה
קמפיין אוטובוסים 1
שיחה חילוני חרדי
טהראן זה שם
שוטרים וחרדים
הפילוג בעם מסוכן לישראל
אזהרה שנאה מחלישה אותנו
  • מי אנחנו
  • דעות ומאמרים
  • הבלוגיה
  • פרויקטים
  • סקרים ומחקרים
  • עמוד הבית »
  • דעות ומאמרים »
  • מאמרים »
  • על סדר היום »
  • אסתי זקהיים / ראיון
עידכוני רסס
  • מאמרים
  • הדעתנים
  • צו 8
  • סרטון בגוף האומה
  • פרויקטים
  • הבלוגיה
  • הצטרפו לפעילות
  • מי אנחנו
  • צרו קשר
  • English
נטל אחד לכולם / יעקב אייכלר
אשרי המאמין / אורי משגב
אחלקם ביעקב / בני לאו
חכמים על חרדים / אלישיב רייכנר
המדריך לחיסול השיח / לינוי בר גפן
במלחמה כמו במלחמה / נפתלי גליקסברג
דיאלוג במרחק יריקה
האלוהים של ישי עייף / ירון טן ברינק
עולה לנו / אלישיב רייכנר
התקף חרדה / אהרון פוירשטיין

הירשמו לידיעון צו פיוס

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

הבלוגיה

מתחת למגבעת
ראש המועצה
בין שאלה לתשובה

סרטון בגוף האומה

גזענות: סרטון בגוף האומה

הדעתנים

נטל אחד לכולם / יעקב אייכלר
יעקב אייכלר
סערת חוק טל: מתעקשים לדבר על שוויון? בואו נחליט קודם מהו נטל, מהו שוויון ולמה שירות בגלי צה"ל חשוב לעם ישראל יותר מלימוד תורה. יעקב אייכלר מגיב למתקיפי...
עוד...

צו 8

צו 8 למאיר עוזיאל
מאיר עוזיאל
צו 8 - תעודת הזהות הערכית של דמויות מפתח בציבוריות הישראלית.  
עוד...

הבלוגיה

למי מתאימים בתי הספר? / מיכל ברמן
צו פיוס
איזו התרגשות ואיזו שמחה! זאטוט הבית, תלמיד מצטיין בגן בתיה, קיבל מכתב בדואר. על החתום: המועצה האזורית. הגיע הזמן לרשום את הפעוט לכיתה א'! בין שלל הפרטים...
עוד...

מאמרים

קַנָּאוּת - פרויקט מיוחד
קנאות פרויקט מיוחד
בשנה האחרונה שלטו כאן צבעי השחור ולבן. תרתי משמע. החברה הישראלית כולה מחאה. הקנאים לדבר ה' תוקפים ברחוב, הקנאים לחופש הביטוי מתקוממים מול חוקי צנזורה,...
עוד...

ענן תגיות

אלוהים אמונה אפליה בן אדם לחברו גולה גזענות דורון מטלון דיאלוג דיכוי דרך חיים דת דת ומדינה דתיים דתים דתל הדרת חרדים הדרת נשים הפרדה הפרדת דת ממדינה הקרן לישראל חדשה הקשבה התערטלות זהות יהודית חברה ישראלית חופש חיים משותפים חילוניים חילונים חינוך חינוך משותף חלשים חרדים חשבון נפש חתונה יום כיפור ירידה מהארץ כדורגל כנסיה כסות כפיה דתית כפיה חילונית כפייה לא מצונזרת לוח השנה מג מחשבה מסורתיים מסורתים מצוות מתנחלים סטודנטים סליחה עזרה ערכים פוליטיקה פוסקים פייסבוק פרוייקטים צבא צדק חברתי צדק יהודי צוערים צו פיוס קורס קצינים קיצוניות קנאות ראש השנה רבנים שביל ישראל שד עדתי שירת נשים שלמה פוקס שסעים תורה תנ תקשורת תרבות תרומה

אסתי זקהיים, תעשי לי חופה!

בבוקר היא מלמדת דוסים ב"מעלה" ובערב מחתנת זוגות הומוסקסואלים. עבור אסתי זקהיים, שחקנית עסוקה, דו הקיום מתחיל בבית.

עינת ברזילי

אסתי זקהייםלאסתי זקהיים לא היה עניין מיוחד בחתונות. אפילו לא בשלה. לבעלה אלחנדרו היה חשוב לקיים חתונה דתית, והיא איבדה עניין. "לקחתי על עצמי את האוכל והמוסיקה, השארתי לו את כל היתר, בתמונות מהחתונה אני מנפנפת בבייביליס משועממת בזמן חופה".

אחרי כמה שנים חברים ביקשו ממנה שתחתן אותם, היא הסכימה ואיזה פלא - יצא מוצלח ביותר. זו היתה יריית הפתיחה של הקריירה שלה כמחתנת זוגות שויתרו על העונג הגלום ברב מקדש.
"אני מבינה את הצורך של אנשים לקיים טקס, להכריז על האהבה שלהם", אומרת זקהיים, שהיא גם שחקנית עסוקה ואמא לשלושה ילדים. "אנשים רוצים תיאטרליות ואולי אני נראית מתאימה. לקחתי את השלד של הטקס היהודי והמרתי אותו לטקס מובן, קל לעיכול. אני שומרת על המבנה של "הרי את מקודשת לי" והוספתי "הרי אתה מקודש לי". כל הנושא של שוויוניות חשוב לי. הקשר בין שני אנשים, האהבה, הצעידה ביחד, אלה דברים שצריך להדגיש בחופה".
ומה עם אלוהים?

"הוצאתי אותו מהטקס. לא במין מרד, אני פשוט מתרכזת בזוג. העניין הדתי לא משנה. ארון הספרים היהודי כן. כדי להתכונן לטקסים אני לומדת וקוראת המון, מפרקת את הטקס הדתי. גיליתי שעניין שבירת הכוס, השבר שכרוך בשמחה הוא עניין יהודי מאוד. כמו תענית אסתר לפני פורים ויום הזיכרון לפני יום העצמאות - אני מדברת בטקס על זה שאהבה וצמיחה לעיתים נובטות משבר. מכאב. רק מה? אצלי גם האישה שוברת כוס".

וזה לא הכול. חוץ מזוגות שוחרי חופש ביטוי, זקהיים מחתנת גם לסביות והומואים שאין עבורם טקס קיים, שלא לומר אסורים בחיתון.
ומה אלחנדרו אומר על זה?

"לאלחנדרו חשוב שהכלה תהיה יהודיה. 'לפחות זה!' הוא אומר לי. שיגדלו פה ילדים יהודים".

כשהיא לא מחתנת, אסתי זקהיים מצטלמת לסרטים, משחקת בהצגות בתמונע, ומלמדת במעלה, בית הספר הדתי לקולנוע בירושלים.
איך זה ללמד תלמידים דתיים?

"מדהים. אני חונכת השנה, ומאוד מעורבת בסרטי הגמר. שיחקתי אפילו בשלושה סרטים של תלמידים והחיבורים האישיים מרגשים. אני מבינה כאב של אבא שרוצה שהבן שלו יצטרף למאבק בפינוי, או אב שמגרש בן שהתחלן בגלל הנרקיסיזם שלו. אלה דברים אוניברסאליים - הורים, ילדים, הכאב הוא אנושי. אני מוצאת שהמעבר ממילה לתמונה קצת קשה להם. הם חזקים מאוד בכתיבה ופחות בויזואלי, אני עובדת איתם על הקשר ביניהם.
רק יש לי בעיה עם החתונות, עוד לא התרגלתי להשתולל עם עדר בנות משוגעות שרוקדות".

איך מנהלים בית עם בעל דתי ואישה כל כך חילונית?
"עם הרבה כבוד והערכה הדדית. מכינים סנדביץ פסטרמה ובחדר המדרגות מוסיפים את הגבינה הצהובה..." צוחקת זקהיים. "אמא שלי נגנבה מזה שהבן שלי אמר לה שהוא לא יכול לאכול עוגה כי הוא בשרי, אבל אני מבטיחה לה שזה רק יעשיר את הילדים. ילדים שגדלים במורכבות היא נראית להם טבעית. מצאנו גם קהילה קונסרבטיבית בתל אביב, והכי חשוב - בית כנסת שאני יכולה לשבת בו ליד אלחנדרו ולא להתחבא מאחורי הוילון".
מה עם בתי ספר?

"כשאלחנדרו ביקש בית ספר דתי לילדים, אמרתי לו שאני רוצה בית ספר יהודי ערבי. זה הרגיע אותו. הילדים לומדים בבית ספר חילוני ויודעים מהבית כל מה שצריך".
טוב, לבית ספר בעמנואל לא היית שולחת אותם.

"וואו, את לא יודעת איך רתחתי על הסיפור הזה. גזענות עושה לי חשק לתת מכות. קנאות וצרות עין זה דברים שאני לא מסוגלת לסבול. כשהייתי נערה הייתי פעילה ב"יש גבול". אני בטבעי לוחמת צדק, בתוך הבית הפרטי אני פחות לוחמנית. בגלל האהבה".


 



תגובות

תגובות חילונים מול דתיים

נכתב על ידי שלום בתוכנו ביום ה', 28/04/2011 - 10:20

תגובות חילונים מול תגובות דתיים

נכתב על ידי שלום בתוכנו ביום ה', 28/04/2011 - 10:18

אסתידרכך היא הדרך הנכונה

נכתב על ידי עודד עמית ביום ד', 21/07/2010 - 20:32

את יוצקת משמעות חדשה על מקורות מייושנים, את מקרבת רחוקים ואני מצדיע לך! מי שמגיב נגדך לא מבין שבעוד כמה עשורים, לא ישאר כלום מהיהדות אם לא נתאים אותה לזמנים האלה. התרשמתי מעומק אישיותך!

אין בזה הגיון

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 21/07/2010 - 02:34

אישה שמלמדת דת לא יכולה להטיף ולעשות נגדה.משכב זכר אסור ע"פ התורה שאותה היא מלמדת

אין להאשים את אסתי-זו תוצאה של חוסר מידע

נכתב על ידי משתמש אנונימיחרדית ביום ג', 20/07/2010 - 10:46

שיש לה במהות היהדות.אני לא מסכימה עם התגובות המשתלחות באסתי כיון שאני מאמינה שאם הייתה מכירה את היהדות לעומק הייתה מבינה שכך א'א להצמיח דור המשך ליהדות.אילו כל העם היה מתפשר כמוה על ימין ועל שמאל-כבר לא היו היום יהודים.השמירה המדוייקת ללא פשרות היא זו ששמרה על היהדות דורות על דורות.כל סטייה קטנה כבר מביאה לטישטוש ובדורות הבאים להכחדה.כמו מירצפות שאם תהיה סטיה קטנטנה בהתקנה של כל אחת מהן-בסוף העבודה הסטייה תהיה עצומה .
את התפקיד הזה ממלא החרדי(האמיתי והירא שמים.לא זה שלבוש כך ובתוכו חילוני)אם לא השמירה המדוקדקת לפרטי פרטים-לא הייתה יהדות ואת זה צריך להבין.לשחק ביהדות זה דבר אחד ולחנך בצורה יהודית אמיתית -זה דבר אחר.אני מבינה שאסתי היא תוצר של חינוך חילוני ולכן לא מוצאת שיש לפגוע בה אלא להבין שהפשרנות היא מחוסר הבנה מעמיקה מה זו יהדות ומה תפקידו של היהודי בעולם וכ'ו.
אם לא היו חרדים ששומרים על היהדות כבבת עינהם לא היה היום בית כנסת לחילוני שרוצה לבוא בבר מצוה שלו לעלות לתורה ...ואולי גם לא היה כבר בכלל ידע שיש לעלות לתורה...

אסתי בונה חללית!

נכתב על ידי יואל ביום ב', 19/07/2010 - 16:03

שמעתי שהצעד הבא של אסתי זה לבנות חללית... נורא פשוט... לוקחים את עקרי הדברים כמו הגה כסא ושמשה קדמית... וכמובן הרבה אהבה וסובלנות... והחללית מוכנה!!! כדי לבנות בית נאמן בישראל צריך הרבה יותר מאשר לבנות חללית...

מגיבים מביכים. אסתי זקהיים מגלה אופי ושכל

נכתב על ידי ינון ביום א', 18/07/2010 - 02:35

אל תשימי לב לצרות המוחין. את ראויה ומכבדת את עצמך. כה לחי

ג-ז-ע-נ-ו-ת

נכתב על ידי יואב ללום ביום ו', 16/07/2010 - 12:50

בקשר לביה"ס בעמנואל, ויותר בקשר לאנשי חופש הביטוי צריך לקחת דברים בפרופורציה.
א- מי ששונא גזענים גם הוא גזען כי הוא מעדיף את גזע הדמוקרטיה כך שלגזענות אין הגדרה ברורה.
ב- בעמנואל, פשוט רצו להשתמש בחופש הביטוי ואנשי הדמוקרטיה הנאורים שללו מהם אפשרות זו.
ובכלל כל הגישה של אסתי עקומה. בעלה מחנך חינוך תורני ע"פ דרך התורה שרק רב מקדש ורק הבעל אומר "הרי את מקודשת" ורק הבעל שובר כוס. והיא מחנכת לערכים אחרים שלא קשורים בשום אופן איך שהו לדת היהודים היושבים בציון אם אכפת לה מדור ההמשך שלה שתחנך את עצמה לערכים שהיא רוצה לדור ההמשך שלה אפשר לטפל אצל טובי המומחים בנושא פסיכולוגיה ריפוי אלטרנטיבי ועוד שתיפנה לרופא מפנה גם דור ההמשך שלה נזקק לטיפול שלא יקנן אצלם חשש לפיצול אישיות ועוד כאלה
בכו"א שתבריאי תעדכני

אינני מתיימר לכנות עצמי בתואר "הרב"

נכתב על ידי איש פשוט ביום ו', 16/07/2010 - 11:25

לנרדי גרין!!!
אתה צריך להבין שאצל היהודים אין מושג כזה של מה שאתה מגדיר "אמונותיהם היהודיות חילוניות", זה דבר שסותר את עצמו, ליהודים יש אמונה אחת ולא כל מסכן שקשה לו להאמין, בעקבות זה שזה יחייב אותו הוא נהפך להיות בעל אמונה, טעות בידך, יש לנו תורה אחת ואלוקים אחד ולאף אדם לא ניתנה סמכות לשנות את התורה, זה נכון שיש בחירה לאדם, אבל לבוא ולעשות דברים אשר סותרים את התורה ולומר "אני מייצג את התורה", אתה צריך להתבייש ולא אלה שאתה פונה אליהם שיתביישו, בוש והכלם עוכר ישראל. ועליך נאמר "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת וענה כל העם אמן".

רונן, אני מסכים עם התגובה שלך

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ו', 16/07/2010 - 00:44

רונן, אני מסכים עם התגובה שלך במליון % סוף כל סוף משהו מדבר לענין.

פיוס בין חילונים לחילונים!

נכתב על ידי לינוי ביום ו', 16/07/2010 - 00:20

בדרך חייך אין שום חידוש! תמיד חילונים אוהבים לקחת מהיהדות טקסים :נרות בחנוכה, סל ביכורים בשבועות ועוד .גם את השאלת בצורה מכוערת מהדת עניינים שונים מטקס החיתון ללא כל הבנה של המשמעות העמוקה והמרגשת הטמונה בהם! וכידוע מה שנכתב כבר בתורה על אותם פושעים שעושים את אותם המעשים הנ"ל שבהם גם את כלולה, אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה.
(נ.ב. המלצתי שתשמרי את עצמך מן הכיעור...)
.

אסתי,

נכתב על ידי נעמה, דתייה ביום ד', 14/07/2010 - 17:01

את אשה מרשימה וסובלנית, והתגובות הפוגעניות כאן מעידות כמה עבודה יש עדיין לאנשים כמוך. עלי והצליחי

איזה מין סובלנות ופיוס יש למגיבים הדתיים?

נכתב על ידי הרב נרדי גרין ביום ד', 14/07/2010 - 14:22

התגובות של הדתיים מעידות על אי רצונם בפיוס ובקבלה של השונה, של זרמים יהודיים שונים משלהם, של רצונם של אנשים להינשא על פי אמונותיהם היהודיות חילוניות, של רצונם של בני זוג מאותו המין להקים משפחה ולחיות יחד. על התגובות האלה הייתי אומר שיתביישו להם. ואם תרצו לראות פרטים נוספים על אסתי הנפלאה בקרו באתר טקסים - שער עורכי הטקסים היהודיים חילוניים בכתובת: http://www.tkasim.org.il.

התגובות מקוממות

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 14/07/2010 - 13:04

אני כחילוני לתומי חשבתי שעיקר העבודה של צו פיוס היא לחנך את הציבור החילוני לקבל את הדתיים, אבל מהתגובות שאני קורא כאן אני מבין שחוסר הסובלנות, שלא לדבר על אלימות מילולית - שייכת דווקא למגזר הדתי, לפחות אלה שגולשים כאן באתר. בושה.

חסרות לך כמה תובנות על זוגיות, אנושיות, ילדותיות ועוד

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 14/07/2010 - 11:03

אם הראיון אכן משקף קצת את חייך ודעותייך, אסתי, אזי רחמי עלייך. אם כך מתנהלת תקשורת בין בני זוג - אם כך נראית המורכבות שאת רוצה להעניק לילדייך - מעניין מה יישאר מהם, ומהזוגיות שלך, בעוד עשור או שניים.

לא הייתי מגיבה בחריפות שכזו, לולא אנשים שעלולים לטעות ולחשוב שאפשר, כמו אסתי, גם לאכול את העוגה וגם להקיא אותה בפניהם של אחרים.

אסתי את אישה מופלאה, סבלנית

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 14/07/2010 - 02:25

אסתי את אישה מופלאה, סבלנית וטובת לב

איזו אישה!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 14/07/2010 - 00:50

כל הכבוד והערכה הלוואי שירבו כמוך בישראל נשים חזקות ושחקניות אדירות! מאוד משמח לשמוע על הטקסים השוויוניים ואיזו סבלנות ואכפתיות.

בושה!

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ד', 14/07/2010 - 00:23

לחשוב שכאלה אנשים יש בארץ... זה נוגד את ההלכה וזה לפי דעתי מעוות לגמרי מעיקרו! ומה זה משנה אם זה בי"ס ערבי יהודי???? ערבי היה וערבי ישאר אלא אם כן יתגייר פשוט בושה!!!

זה צו פיוס? היא לא סובלת

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ג', 13/07/2010 - 18:15

זה צו פיוס? היא לא סובלת אנשים דתיים ואמינים לא משנה מה היא תגיד

יישר כוח לאסתי. נשמה מקסימה.

נכתב על ידי ליאורה ביום ג', 13/07/2010 - 14:53

זה בדיוק העניין בהתפייסות, להבין את האחר, להגיע לליבו. אסתי עושה זאת ברוחב לב. ומכבדת מאוד את היהדות ואת משפחתה. יישר כוחך

תתבישי לך

נכתב על ידי מיקי ביום ג', 13/07/2010 - 08:48

בושה וחרפה לפרסם כזו כתבה, ועוד ב"צו פיוס"?!

מדינה הולכת ונעלמת , בגלל

נכתב על ידי משתמש אנונימי ביום ב', 12/07/2010 - 09:52

מדינה הולכת ונעלמת , בגלל אנשים כמוך העולם חרב ,הרס וחורבן מגיעים בגלל חולי נפש שמנסים להלאות ולהוביל ציבור תמימי דעת

אישה מקסימה. אישה גדולה

נכתב על ידי אחינועם ביום ב', 12/07/2010 - 00:52

אני מודה לך על הכנות שלך

האם גם בנישואים חד מיניים

נכתב על ידי רוני ביום א', 11/07/2010 - 16:48

חשוב לאלחנדו שלפחות יהיו יהודים?

כתוב תגובה

מידע זה לא יפורסם
CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
Image CAPTCHA
העתק את הכתוב בתמונה
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

מה זה צו פיוס?

צו פיוס הוקם בשנת 1996 על ידי קרן אבי חי. מאז ועד היום, פועל צו פיוס בדרכים שונות לעידוד ההידברות ולחיזוק קשרי הגומלין בין קבוצות ומגזרים בחברה. צו פיוס חותר לקיומה של חברה בה חיים זה לצד זה, בהבנה ובכבוד הדדי, חרדים, דתיים, מסורתיים, חילונים ובעלי השקפות אחרות על הרצף הדתי חילוני. עוד על צו פיוס

  • מאמרים
  • פרויקטים
  • English
  • דיאלוג
  • זהות יהודית
  • זהות ישראלית
  • מחקרים
  • סקרים
  • אתר בית אבי חי
  • קרן אבי חי
  • דרוש/ה שותפ/ה
  • צרו קשר
    • תנאי שימוש וזכויות יוצרים
    • הרשמה לידיעון

צו פיוס | טלפון: 02-6215353 | פקס: 02-6215351| דואל: mail@tzavpius.org.il
בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44, ירושלים 91076

CPO - בניית אתרים דרופל סי.פי.או בניית אתרים 

[Jump to Top] [Jump to Main Content]