The Soccer league

“Together in the League” was established by Tzav Pius in 2001, working in collaboration with The Israeli Soccer Union and various Israeli Soccer clubs throughout Israel. As of today, 130 teams participate in this unique project, allowing religious, secular and traditional teenagers to meet up and get to learn about the Jewish and democratic morals while playing Soccer together. These teams do not play on the Sabbath, thus enabling religious teens to partake in this athletic and educational project.

In Israel, as well as around the world, Soccer is used as an educational tool to teach values, interpersonal relationships and team work.  That is why we have developed an educational program to enrich the interaction between the different players, meeting on the Soccer field.

 

The Rationale of the Project Surveys conducted among the participants of “The Together in the League” project, suggest that there is great importance in the diversity of the players on each team, offering the opportunity for experiential learning and the chance to adopt behavioral changes with emphasis on values such as mutual respect, tolerance and prevention of violence. This activity has a great impact, both on and off the Soccer field, directly affecting the players, their families and friends.

The objective of the Project

  1. Getting familiar with the different backgrounds of the teammates, making each and every one of the identities, as legitimate as the other.
  2. Strengthening the personal identity and self-definition and at the same time, understanding the unique contribution of each player to the team as a whole.
  3. Preserving the unity of the team despite the differences between the members and by strengthening their uniqueness.
  4. Promoting values of mutual respect, within the teams and towards rival teams, tolerance and violence prevention in Soccer and all areas of life.
Donate

המלצות

תמר לנצקורן
ניר גלים

הוא פגש הרבה ילדים, הוא נחשף לכל מיני שיחות ודיונים גם עם המדריכים וגם עם הילדים. כל מיני דיונים על כל מיני נושאים שאני לא חושבת שהוא דן בהם בעבר, על איפה אני בחברה? מה התפקיד שלי? ומה מצפים ממני? כל מיני דברים שנגעו בו.

אלי רבל
מזכרת בתיה

הילדים רק מחכים לפעילות ההמשך של המחנה הזה. זה ממשיך את האתוס החינוכי שאנחנו רוצים להקנות לילדים שלנו ,של לחיות ולחנך יחד.

סמיון רחמן
מ.ס. בנימינה

הפעילות פותחת לשחקנים את הראש, היא נותנת להם לחשוב קצת אחרת והזדמנות לצאת מאזור הנוחות של הכדורגל. זה מוצלח כי זה מה שקורה בפעילות גם קורה אחר כך על המגרש, כל אחד מהשחקנים הוא שונה אבל בסוף כולם משחקים ביחד בשביל הקבוצה.

אבי יבלונסקי
מודיעין

המחנה הוא משהו אחר, הם לא רק יושבים ולומדים ומדברים ומתדיינים כל היום אלא יש גם את החלק החוויתי...נותנים להם לבחור את מה שהם עושים שם ולמה הם נכנסים ולמה לא יחד עם הקפדה שהם כן ייכנסו למשהו מסוים.

אבי יבלונסקי
מודיעין

המחנה הוא משהו אחר עם שילוב גם של תוכן וגם של פעילויות אקסטרימיות ופעילויות חוץ.

אבי יבלונסקי
מודיעין

המחנה הוא משהו אחר ויש בזה תוכן אחר והערכיות של זה ...בעיקר הערכיות.

אלי רבל
מזכרת בתיה

אני מאוד מרוצה שהיא השתתפה במחנה המשותף, אין מה להתלבט במחנות אחרים, החוויה היא יוצאת מהכלל עבור הילדים שלנו. לא שמעתי על ילד שלא יצא מרוצה מהמחנה המשותף.

אלי רבל
מזכרת בתיה

נוצר פה איזשהו גרעין חברתי מאוד משמעותי וזה הדבר העיקרי שהיא לקחה מהמחנה הזה... משהו בגאווה שלה בהשתתפות בחינוך המשלב (התחזק), בכך שהיא רואה שיש גם ילדים ממקומות אחרים שהיא יכולה ליצור איתם קשר ויכולים לחלוק חוויות יחד אני חושב שזה מאוד חשוב לה.

אלי שכטר
אריאל

החברויות שהיא יצרה שם זה לא חברויות שהיו לה קודם אלה חברויות שגם היום חצי שנה אחרי היא בקשר כמעט יום יומי עם חלק מהחניכים. זה ייחודי. זה לא סתם להעביר חלק מהחופשה...

אלי שכטר
אריאל

המסרים שמעבירים להם במחנה הם שלא חשוב מה אתה ומי אתה, אתה עדיין יכול להיות חבר של מישהו ששונה ממך. זה דבר אחד. זה לא סתם להעביר חלק מהחופשה... היום חצי שנה אחרי היא בקשר כמעט יום יומי עם חלק מהחניכים. זה ייחודי. זה לא סתם להעביר חלק מהחופשה...

יסכה חיימוב
מקווה ישראל

אני מאמינה שהמחנה הוא חלק מהדברים שיוביל אותו בעתיד לסובלנות או דברים כאלה...

יסכה חיימוב
מקווה ישראל

עצם זה שכל המחנה העל דילמות וקונפליקטים, זה נתן כלים לחשיבה לטווח הארוך לא רק לאותו רגע. זה נתן כלי לחיים ששואלים איפה אתה סובלני? איפה אתה מקבל את האחר? איפה אני נמצא? איפה אני ממתג את עצמי? זאת המטרה שלי שיהיה ראש פתוח, שלא יתייג אנשים, שידע לקבל כל אדם באשר הוא. יכול להיות שהייתי שולחת אותו לקאמפ באנגלית שהיו שם דתיים וחילוניים אבל זו לא הייתה שיחה על זה...

נעה איבס
באר יעקב

המחנה איפשר לילדים להכיר ולקבל את הקשת המגוונת של אורחות החיים מסביבם. סומכים עליהם שידעו מה לעשות, בהתאם לאורח החיים שלהם. הכל נעשה ללא כפייה ומי שהגיע דתי נשאר דתי גם בסוף המחנה, מי שהגיע חילוני נשאר חילוני.

נעה איבס
באר יעקב

הילדים שלי היו מוקפים בצוות הדרכה מצוין שניתב אותם לכיוון ערכי שתואם את הערכים בבית.

נעה איבס
באר יעקב

הם למדו איך לבנות תקנון שבת ביחד עם ילדים חילוניים ומתוך זה, אני מאמינה, גם צמחו מאד בתפישה, בפתיחות, בהשקפה לגבי אורח חיים אישי עתידי והבנה לגבי אפשרויות של עשייה משותפת.

נעה איבס
באר יעקב

לשמחתנו הרבה ולשמחתם - כל אחד מהם בנפרד, עבר בדרכו שלו, חוויה נפלאה, מעצימה ומאתגרת, שאפשרה לו ולה צמיחה אישית מיוחדת במינה.

נעה איבס
באר יעקב

חוויה מיוחדת כזו יכולה הייתה להתקיים רק בזכות החשיבה המוקדמת והכוללנית, הארגון המוקפד והתכנון הראוי של  מחנה מורכב שכזה.

תמר לנצקורן
ניר גלים

אני חושבת שבמחנה הוא בעיקר עשה כיף, הוא מאוד נהנה בפעילויות החברתיות, מהגיבושים ומעבודת צוות...

תמר לנצקורן
ניר גלים

המחנה הוא הזדמנות טובה להיחשף במינון נכון, בהשגחה ועם שליטה וזה מאוד חשוב בגילאים האלה. הכול מאוד בשליטה אז זה בעייני הזדמנות מאוד מצוינת.

תמר לנצקורן
ניר גלים

הוא פגש הרבה ילדים, הוא נחשף לכל מיני שיחות ודיונים גם עם המדריכים וגם עם הילדים. כל מיני דיונים על כל מיני נושאים שאני לא חושבת שהוא דן בהם בעבר, על איפה אני בחברה? מה התפקיד שלי? ומה מצפים ממני? כל מיני דברים שנגעו בו.

דפנה שרב
ירושלים

יש למחנה יתרונות בפן החברתי והערכי. האינטנסיביות בלהיות 10 ימים מחוץ לבית ורק עם חברים זה פשוט כיף גדול... הבן שלי אמר, הייתי רוצה עוד שבועיים.

דפנה שרב
ירושלים

כשהוא חזר הביתה מהמחנה הוא קודם כל רקד לנו איזה ריקוד שהם רקדו שם, עם עוד איזה שיר שהם שרו, הוא ממש התלהב מההווי החברתי.

דפנה שרב
ירושלים

אני מרגישה שהבן שלי התבגר יותר, למד להכיר את האחר וזה שימח אותו ואתנו כהורים מאוד.

אפק דילמון
שערי תקווה

המחנה זה משהו שפתח אותי לכל מיני דברים אחרים ופרץ לי כל מיני גבולות, מה שלא יכולתי לעשות סתם בקיץ רגיל...

חן רבל
מזכרת בתיה

זה היה באמת כאילו קמים לתוך כיף. הרגשתי באמת כמו שלא הרגשתי בחיים. הרגשתי שהאנשים מדהימים ושהפעילויות ממש כיפיות והכול ביחד עשה אווירה כל כך כיפית שכיף לקום אליה בבוקר .

חן רבל
מזכרת בתיה

בלי קשר לפעילויות בעיקר האנשים והצוות שהיה שם היו מדהימים. כל פעילויות הגיבוש שעשו לנו והחוגים, הכול היה כיף.

חן רבל
מזכרת בתיה

האמת שבגלל שגדלתי כבר בתוך כל הרעיון של המחנה של שותפות אז זה לא חידש לי יותר ממה שידעתי לפני, אבל זה באמת חשוב ופתח אותי גם לאנשים אחרים, אנשים שלא נמצאים בתוך זה. אני רואה אנשים שלא יכלו לחיות בכזה שיתוף אבל הם באמת השקיעו וזה עושה אותי אופטימית לגבי החברה הישראלית.

יובל לנצקרון
ניר גלים

היו הרבה ילדים שזה היה להם שונה כל העניין של השבת, כי הם לא באים מבית דתי שומר שבת ויש כאלה שזה היה רגיל להם אבל עדיין זה היה טיפה שונה. אתה פתאום רואה ילד בשבת שמנגן בגיטרה ולמרות שאתה לא רגיל לזה, אתה מקבל את זה.

עמרי שרב
ירושלים

היו הרבה ילדים שזה היה להם שונה כל העניין של השבת, כי הם לא באים מבית דתי שומר שבת ויש כאלה שזה היה רגיל להם אבל עדיין זה היה טיפה שונה. אתה פתאום רואה ילד בשבת שמנגן בגיטרה ולמרות שאתה לא רגיל לזה, אתה מקבל את זה.

יובל רבינוביץ
צור משה

אני חושבת שלקחתי משהו את הדבר הזה שנקרא אומץ. אומץ להכיר ולנסות...אני חושבת שהכרתי המון אנשים ואני עדיין בקשר איתם...ואני חושבת שמאוד למדנו אחד מהשני, אנחנו מאוד משפיעים אחד על השני בחיים ומבחינתי זה אומר שתרמתי במשהו.

יובל רבינוביץ
צור משה

הצלחתי ללמד אחרים דברים שאני יודעת והם לימדו אותי דברים שלא ידעתי וזה ממש נחמד.

מוניק ווקנין
מנהלת מחלקת החינוך בנימינה

"כישוב שורשי המאופיין באוכלוסיה מעורבת ומגוונת ומתוך המציאות המשותפת
היומימית בחברה הישראלית, אני מאמינה כי שינוי חברתי אמיתי מתחיל דרך
החינוך ולכן מחלקת החינוך של בנימינה גבעת עדה, בחרה להוביל חזון של חינוך
משותף לדתיים וחילונים. החינוך המשלב בבנימינה: גן כלנית ובי”ס בראשית
מאופינים בשיח, בדיאלוג במשמעות היחיד והקבוצה, במעורבות חברתית
קהילתית ובעיסוק בזהות ישראלית יהודית, וזאת מבלי לטשטש את קבוצת
ההשתייכות”

הרב יאיר שטראוס
רב בית הספר ממ"ד משותף קשת התקווה במועצה אזורית מגידו

“החשש העמוק הזה שהצד האחר עלול לקלקל את הילדים שלך, המחשבה
על שני הציבורים כאילו צד אחד מואר וצד שני מקולקל, כאילו מגע עם חילוני
עלול לפגום בשאר הילדים, היא שורש הבעיה. הדרך היחידה להשתחרר מאחיזת
התודעה המגזרית והמשחירה היא להיפגש באמת זה עם זה, לשבת ביחד
באסיפות הורים ולדון ביחד על הערכים הכל כך משותפים שיש לנו. מדובר
באתגר לא קטן, אך החזון שעומד בבסיסו הוא לדעתי העתיד של החברה
הישראלית, אשר מכילה בתוכה כוחות חיוביים עצומים, שמסתגרים כל אחד בתוך
הציבור שלו, ולא משתפים פעולה. ניתן להקים יחד חברת מופת בעלת ערכים
וחזון משותף ודומה מאוד

אפרת שפירא רוזנברג
אם לבנות הלומדות בבית הספר ממלכתי משותף "קשת" מזכרת בתיה

"הבחירה בבית ספר משלב נעשתה מתוך רצון לקחת את החיים המשותפים
צעד נוסף, עמוק יותר, אמיתי יותר ולאתגר את עצמי ואת בני ביתי בהתמודדות
עם החילוני ועם אורחות חייו ממקום של שוויון וכבוד. בימים אלה של הסתגרות
והתבדלות, הרצון היה להציב גם כאן אלטרנטיבה ולומר: אפשר לחיות יחד, בלי
לוותר על הערכים שחשובים לי ועל הזהות העצמית שלי... מי שרוצה להעניק
לילדיו חינוך דתי, הלכתי ומחויב, עמוק , ליברלי ורלוונטי ימצא בחינוך המשלב את
מקומו, וזאת מלכתחילה ולא בדיעבד."

מיכל ורדיגר
ילדיה מתחנכים בבית הספר הממלכתי משותף "בראשית" בבנימינה

"בעולם ההגדרות של החינוך המשלב אין טובים יותר וטובים פחות, אין ערכיים
יותר וערכיים פחות. יש מורכבות ולמידה להכלה ורצון אמיתי להציף אתגרים וגם
להתמודד איתם תוך כדי שיח, לימוד והקשבה. בחינוך המשלב לא לומדים על
הכלל, פשוט חיים כחלק אינטגרלי ממנו”.

ויקטוריה חנה
זמרת ויוצרת

אני בוחרת בבעל שם טוב, מייסד תנועת החסידות. אני חושבת שהייתי שמחה ונרגשת לארח אצלי בסוכה את הבעש"ט והוא היה מוסר לי כמה מסודותיו.

ד”ר גדי טאוב
סופר, חוקר תרבות ומרצה

הנרי קיסינג'ר: האיש שהפנה את המלחמה לנתיב שבו יתרונה של ארצות הברית יכול היה רק להתגבר, למרות חולשתה בשל ויטנאם. וגם אנחנו חייבים לו את פיצול מחנה אוייבנו ודחיקת רגלי הרוסים מאזורנו. (עד שאובמה איפשר להם לחזור). ואולי יוכל להסביר לי מה לעזאזל קורה בארצות הברית.

אנדרדוס
מתן, יאיר, אשר ונדב

אנחנו בוחרים בשלומית, כן, זו מהשיר: נשמח לארח בסוכתנו את שלומית. ולמה? כולם יודעים ששלומית בונה סוכה, אבל אף אחד לא שאל אותה אם היא בכלל בעניין. היינו רוצים לשבת איתה על תה שיבא וענבים מקולפים ולשמוע על השאיפות האישיות שלה. לא נופתע אם היא תספר לנו על המשיכה שלה לראיית חשבון.

חה”כ דודי אמסלם
חבר כנסת מטעם הליכוד

הייתי רוצה לארח את רעייתי רוזי ז"ל, בגלל שבחג הסוכות היא תמיד הובילה את ההכנות ודאגה לנו לאווירת חג בלתי נשכחת. כיום, אחרי 8 וחצי שנים מאז נפטרה, הסוכה שלנו לא נראית אותו הדבר בלעדיה.

תהילה פרידמן נחלון
יו"ר נאמני תורה ועבודה

הייתי רוצה להזמין את רבן יוחנן בן זכאי. לשאול אותו מה הוא חושב שאנחנו צריכים לעשות היום. איזה תקנות לתקן. הוא, שאפשר לעם ישראל את המעבר מיהדות של מקדש ומרכז בירושלים ליהדות של יבנה-בלי מקדש ובלי מרכז. שיעזור לנו להבין איך עושים את המסע ההפוך.

פרופ’ יובל אלבשן
חבר סגל בכיר במכללת קרית אונו. סופר ועיתונאי

האושפיז השמיני שלי חסר שם. האיש השקוף. אין לו תואר ואין לו הדר. במקורות שמו לא נזכר ומעשיו לא היו חשובים מספיק כדי שיוקדש להם ולו פסוק אחד. הוא הטבח שבישל לדויד המלך, המנקה שהתקינה את חדרו של יוסף, והכהן שהכין את בגדי הכהן הגדול של אהרון. בלעדי האושפיזין השמיניים דבר לא היה קורה. למרות שהם אילמים ושקופים לעין הקורא במקורות. הם האושפיזין האמיתיים והחשובים ביותר עבורי.

אסתי זקהיים

יוצרת ושחקנית תיאטרון וקולנוע

יונה אליאן

שחקנית תיאטרון וקולנוע, כלת פרס ישראל

ג’קי לוי
עיתונאי ומגיש, מרצה ויוצר

עיתונאי ומגיש, מספר סיפורים, יוצר ומרצה

הילה קורח
מגישת טלוויזיה ובעלת טור

מגישת טלוויזיה ובעלת טור

נורית דאבוש

לשעבר, יו"ר מועצת הרשות השנייה. מרצה לתקשורת ויועצת תקשורתית

אהוד שפירא

יו"ר הדירקטוריון ב"פסגות בית השקעות בע"מ", לשעבר יו"ר הדירקטוריון ב"פניקס אחזקות" ומשנה בכיר למנכ"ל לאומי

הרב בצלאל כהן

פעיל בנושא שילוב חרדים בתעסוקה. איש חינוך

יורם לוי

פרסומאי, בעל משרד פרסום נטע ברוקנר לוי, אקטיביסט חברתי

פרופ’ יולי תמיר

פרופסור לפילוסופיה. שרת החינוך לשעבר, יו"ר מכללת שנקר

אביעד פרידמן
יו"ר החברה למתנסים בהתנדבות.

יו"ר החברה למתנסים בהתנדבות, כיהן בעבר בתפקידים בכירים במשרדי ממשלה ובשירות הפרטי והציבורי

אורני איזקסון

איש עסקים, משמש כקונסול כבוד של נורבגיה בישראל

אורן ואנק
מנהל בכתר אחזקות ואחראי על פעילות הפיתוח העסקי וההשקעות בקבוצת כתר פלסטיק

מנהל בכתר אחזקות ואחראי על פעילות הפיתוח העסקי וההשקעות בקבוצת כתר פלסטיק

תעשיין, מנכ"ל גלובל ישראל

תעשיין, מנכ"ל גלובל ישראל

ד”ר אסף ענברי
סופר, מסאי פובליציסט וחוקר ספרות. מרצה במכללה למנהל ובסמינר הקיבוצים

סופר, מסאי פובליציסט וחוקר ספרות. מרצה במכללה למנהל ובסמינר הקיבוצים

פרופ אשר כהן
חוקר בתחום מדעי המדינה ופרופסור חבר באוניברסיטת בר-אילן

חוקר בתחום מדעי המדינה ופרופסור חבר באוניברסיטת בר-אילן

ברק בן אליעזר
יזם הייטק ומשקיע במיזמים חברתיים, לשעבר מפקד תלפיות

יזם הייטק ומשקיע במיזמים חברתיים, לשעבר מפקד תלפיות

גדי יברקן
יועץ לאנשי עסקים, פעיל חברתי למען זכויות יוצאי אתיופיה

יועץ לאנשי עסקים, פעיל חברתי למען זכויות יוצאי אתיופיה

יפית גרינברג
אשת עסקים, בעלת חברת תקשורת ומבעלי סטימצקי

אשת עסקים, בעלת חברת תקשורת ומבעלי סטימצקי

יאיר יצהר בלחובסקי
מייצג קבוצת משקיעי נדל"ן מחו"ל ועוסק במלונאות. יו"ר אגודת הבוגרים של המרכז הבינתחומי בהרצלייה

מייצג קבוצת משקיעי נדל"ן מחו"ל ועוסק במלונאות. יו"ר אגודת הבוגרים של המרכז הבינתחומי בהרצליה

מיטש שלוביץ’
יטש שלוביץ' עורך דין מוביל ממוצא אמריקאי, יועץ ואיש עסקים, מתגורר במרכז הארץ

עורך דין מוביל ממוצא אמריקאי, יועץ ואיש עסקים, מתגורר במרכז הארץ

ג’ק להב
איש עסקים המתגורר לסירוגין בארה"ב ובישראל. הקים את קרן "מנחה למכורה" הפועלת בישראל

איש עסקים המתגורר לסירוגין בארה"ב ובישראל. הקים את קרן "מנחה למכורה" הפועלת בישראל

יא יא פינק
פעיל חברתי, לשעבר ראש המטה של ח"כ שלי יחימוביץ' ומנכ"ל "שכן טוב"

פעיל חברתי, לשעבר ראש המטה של ח"כ שלי יחימוביץ' ומנכ"ל "שכן טוב"

מירב מנדלבאום
יועצת ארגונית, יו"ר דירקטוריון עירוני מת"ש - עירית ת"א, יו"ר מועצה ציבורית זוהרים, חברה בגו'ינט העולמי

יועצת ארגונית, יו"ר דירקטוריון עירוני מת"ש - עירית ת"א, יו"ר מועצה ציבורית זוהרים, חברה בגו'ינט העולמי

נועה לביא
עיתונאית, כתבת ועורכת בידיעות אחרונות

עיתונאית, כתבת ועורכת בידיעות אחרונות

עדינה בר שלום
עדינה בר שלום

מייסדת המכללה החרדית בירושלים, כלת פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשע"ד

עינת זליכוב
מנהלת חברה להעברה בין-דורית, יועצת משפטית בהתנדבות לעמותות שונות העוסקות במאבק בתאונות דרכים ולאלו"ט

מנהלת חברה להעברה בין-דורית, יועצת משפטית בהתנדבות לעמותות שונות העוסקות במאבק בתאונות דרכים ולאלו"ט

צגה מלקו
עיתונאית טלוויזיה ורדיו ברשות השידור לישראל

עיתונאית טלוויזיה ורדיו ברשות השידור לישראל

ד”ר רונן הופמן
ד"ר לענייני ממשל, מדיניות ואסטרטגיה. בעבודתו הציבורית והאקדמית שימש כמרצה וכיועץ מדיני ופוליטי. חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד"

ד"ר לענייני ממשל, מדיניות ואסטרטגיה. בעבודתו הציבורית והאקדמית שימש כמרצה וכיועץ מדיני ופוליטי. חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד"

שיבי פרומן
איש חינוך, יועץ לשעבר של שר החינוך שי פירון

איש חינוך, יועץ לשעבר של שר החינוך שי פירון

מיכאל פרידמן
איש עסקים תומך רבות בחינוך

איש עסקים תומך רבות בחינוך

יו”ר המועצה הציבורית: הרב שי פירון
שר החינוך לשעבר, ראש תנועת "פנימה". מייסד אולפנת ישורון וישיבת ההסדר בפתח תקווה

שר החינוך לשעבר, ראש תנועת "פנימה". מייסד אולפנת ישורון וישיבת ההסדר בפתח תקווה

ישראל ישראלי
ירושלים

יש למחנה יתרונות בפן החברתי והערכי. האינטנסיביות בלהיות 10 ימים מחוץ לבית ורק עם חברים זה פשוט כיף גדול... הבן שלי אמר, הייתי רוצה עוד שבועיים. כשהוא חזר הביתה מהמחנה הוא קודם כל רקד לנו איזה ריקוד שהם רקדו שם, עם עוד איזה שיר שהם שרו, הוא ממש התלהב מההווי החברתי. אני מרגישה שהבן שלי התבגר יותר, למד להכיר את האחר וזה שימח אותו ואתנו כהורים מאוד.

ישראל ישראליי
ירושלים

אני מאוד מרוצה שהיא השתתפה במחנה המשותף, אין מה להתלבט בין מחנות אחרים, החוויה היא יוצאת מהכלל עבור הילדים שלנו. לא שמעתי על ילד שלא יצא מרוצה מהמחנה המשותף. הילדים רק מחכים לפעילויות ההמשך של המחנה. זה ממשיך את האתוס החינוכי שאנחנו רוצים להקנות לילדים שלנו ,של לחיות ולחנך יחד. נוצר פה גרעין חברתי מאוד משמעותי וזה הדבר העיקרי שחן לקחה מהמחנה הזה... משהו בגאווה שלה בהשתתפות בחינוך המשלב (התחזק), בכך שהיא רואה שיש גם ילדים ממקומות אחרים שהיא יכולה ליצור איתם קשר ויכולים לחלוק חוויות יחד ואני חושב שזה מאוד חשוב לה.

אפק דילמון
שערי תקווה

המחנה זה משהו שפתח אותי לכל מיני דברים אחרים ופרץ לי כל מיני גבולות, מה שלא יכולתי לעשות סתם בקיץ רגיל...

אלי שכטר
אריאל

החברויות שהבת שלי יצרה שם זה לא חברויות שהיו לה קודם, אלה חברויות שגם היום, חצי שנה אחרי היא בקשר כמעט יום יומי עם חלק מהחניכים. זה ייחודי. זה לא סתם להעביר חלק מהחופשה. חוץ מזה, המסרים שמעבירים להם במחנה הם שלא חשוב מה אתה ומי אתה, אתה עדיין יכול להיות חבר של מישהו ששונה ממך.

עמרי עורב
ירושלים

הרגשתי שאני מתבגר יותר, כאילו אני וחברים שוכרים דירה...התנדבנו במקום של ילדים עם צרכים מיוחדים, זה היה מאוד יפה כי הרגשתי שאני תורם. וזה שזכיתי להיות עם חברים שלי המון זמן זה היה בשבילי הכי כיף.

אבי יבלונסקי
מודיעין

המחנה הוא משהו אחר עם שילוב גם של תוכן, גם של פעילויות אקסטרימיות ויש בו גם תוכן אחר והמון ערכיות. הם לא רק יושבים ולומדים ומדברים ומתדיינים כל היום אלא יש גם את החלק החוויתי...נותנים לילדים לבחור את מה הם עושים שם ולמה הם נכנסים לפעילויות ולמה כן ישתתפו ולמה לא ישתתפו למשהו מסוים.

יובל לנצקורן
ניר גלים

היו הרבה ילדים שזה היה להם שונה כל העניין של השבת, כי הם לא באים מבית דתי שומר שבת ויש כאלה שזה היה רגיל להם אבל עדיין זה היה טיפה שונה. אתה פתאום רואה ילד בשבת שמנגן בגיטרה ולמרות שאתה לא רגיל לזה, אתה מקבל את זה.

תמר לנצקורן
ניר גלים

הוא פגש הרבה ילדים, הוא נחשף לכל מיני שיחות ודיונים גם עם המדריכים וגם על הילדים. כל מיני דיונים על כל מיני נושאים שאני לא חושבת שהוא דן בהם בעבר, על איפה אני בחברה? מה התפקיד שלי? ומה מצפים ממני? כל מיני דברים שנגעו בו. המחנה המשותף יחסית ארוך, במובן הטוב, ויש זמן לעכל דברים וגם לחוות אותם וגם מדברים על תכנים ערכיים, חברתיים, חינוכיים וגם עושים דברים שהם כיפיים וגיבושיים. המחנה הוא הזדמנות טובה להיחשף במינון נכון, בהשגחה ועם שליטה וזה מאוד חשוב בגילאים האלה. הכול מאוד בשליטה אז זו בעיני הזדמנות מצוינת.

יובל רבינוביץ’
צור משה

אני חושבת שלקחתי משהו את הדבר הזה שנקרא אומץ. אומץ להכיר ולנסות...אני חושבת שהכרתי המון אנשים ואני עדיין בקשר איתם...ואני חושבת שלמדנו המון אחד מהשני, אנחנו מאוד משפיעים אחד על השני בחיים ומבחינתי זה אומר שתרמתי במשהו. הצלחתי ללמד אחרים דברים שאני יודעת והם לימדו אותי דברים שלא ידעתי וזה ממש נחמד.

מיגל רובינשטיין
מ.ס. בנימינה

הפעילות של צו פיוס מחזקת את האידאולוגיה שלנו במועדון. אנחנו מאמינים קודם כל בשוויון וזה מה שהפעילות עושה. הפעילות של צו פיוס נותנת לי המון כוחות וכלים לממש את זה. עם הזמן ראינו שהרעיון מתאים לא רק לאוכלוסיה היהודית, אלא גם למגזר הערבי ומגזרים אחרים.

עידן קפלן
מ.כ. משגב

שמחתי לראות כמה הילדים משתתפים ופעילים בדיון . ישבתי מראש עם המדריכה להתאים את הפעילות לקבוצה ושמחתי לראות כמה היא והפעילות דיברה אליהם.

מיכה פרץ
מכבי שדרות

הפעילות של צו פיוס מאתגרת את הילדים וגורמת להם לחשוב. הילדים רואים את הפעילות כאילו היא אימונים ותחרויות, אבל בסופו של דבר זה ערכים.

סיסאי סאהלו
מ.כ. פרדס חנה

צו פיוס זה הכי אחי

משה ייזדי
מ.כ. פרדס חנה

הילדים לא ידעו בהתחלה מה זה צו פיוס. לאט לאט הם מבינים את העניין, ומתחילים להפנים את הערכים של מעבר, של הסובלנות וקבלת ה'אחר'.