מהם העקרונות החינוכיים של החינוך המשותף? מהו בית ספר משלב דתי-חילוני, ואיך מגשרים בין עולם הערכים הדתי לעולם הערכים החילוני?  

עקרונות פדגוגיים מנחים בבית ספר מעורב

חינוך בין-קבוצתי – יצירת מסגרות חינוך פורמאלי למפגש קבוע ומתמשך בין ילד חילוני לדתי ומסורתי. המוכרים בשם בית ספר משלב או משותף.

מפגש בין שווים – שמירה על הזהות הייחודית של כל תלמיד/ה בבית ספר משלב מתוך כבוד לאורחות חיים שונים בין אם הוא דתי או חילוני.

מפגש בין שונים אך שווים –  מפגש בין זהויות מגוונות השומר על ייחודה של כל אחת מהן כחלק מהלמידה בבית ספר מעורב וקהילה מעורבת.

שפה תרבותית ישראלית – יהודית משותפת: תוך שמירה וכבוד לזהותו של הפרט הדתי או החילוני ושל משפחתו.

פלורליזם – ריבוי קולות: דגש על תרבות ומסורת יהודית תוך התייחסות לקולות השונים בתרבות היהודית בבית ספר מעורב.

לימוד מגוון – לימוד תרבות ומסורת יהודית (ללא קשר למסורת מהבית הדתי או החילוני) במגוון אמצעים – שיר, מדרש, סיפור, יצירה פלסטית, דרמה, פעילות  קהילתית, לימוד הורים-ילדים ועוד.

שתי עגלות מלאות –  עגלה חילונית ועגלה דתית בית הספר המשלב כקרקע פוריה לשגשוג רוחני על כל גווניו

מעטפת פדגוגית – ליווי והנחיה הוליסטית הדואגת לשיפור דרכי ההוראה והאווירה החינוכית בבית ספר משלב דתי-חילוני.

רוצים להקים מסגרת משותפת? השאירו פרטים ונחזור אליכם