מוניק ווקנין
מנהלת מחלקת החינוך בנימינה
 

"כישוב שורשי המאופיין באוכלוסיה מעורבת ומגוונת ומתוך המציאות המשותפת
היומימית בחברה הישראלית, אני מאמינה כי שינוי חברתי אמיתי מתחיל דרך
החינוך ולכן מחלקת החינוך של בנימינה גבעת עדה, בחרה להוביל חזון של חינוך
משותף לדתיים וחילונים. החינוך המשלב בבנימינה: גן כלנית ובי”ס בראשית
מאופינים בשיח, בדיאלוג במשמעות היחיד והקבוצה, במעורבות חברתית
קהילתית ובעיסוק בזהות ישראלית יהודית, וזאת מבלי לטשטש את קבוצת
ההשתייכות”

הרב יאיר שטראוס
רב בית הספר ממ"ד משותף קשת התקווה במועצה אזורית מגידו
 

“החשש העמוק הזה שהצד האחר עלול לקלקל את הילדים שלך, המחשבה
על שני הציבורים כאילו צד אחד מואר וצד שני מקולקל, כאילו מגע עם חילוני
עלול לפגום בשאר הילדים, היא שורש הבעיה. הדרך היחידה להשתחרר מאחיזת
התודעה המגזרית והמשחירה היא להיפגש באמת זה עם זה, לשבת ביחד
באסיפות הורים ולדון ביחד על הערכים הכל כך משותפים שיש לנו. מדובר
באתגר לא קטן, אך החזון שעומד בבסיסו הוא לדעתי העתיד של החברה
הישראלית, אשר מכילה בתוכה כוחות חיוביים עצומים, שמסתגרים כל אחד בתוך
הציבור שלו, ולא משתפים פעולה. ניתן להקים יחד חברת מופת בעלת ערכים
וחזון משותף ודומה מאוד

אפרת שפירא רוזנברג
אם לבנות הלומדות בבית הספר ממלכתי משותף "קשת" מזכרת בתיה
 

"הבחירה בבית ספר משלב נעשתה מתוך רצון לקחת את החיים המשותפים
צעד נוסף, עמוק יותר, אמיתי יותר ולאתגר את עצמי ואת בני ביתי בהתמודדות
עם החילוני ועם אורחות חייו ממקום של שוויון וכבוד. בימים אלה של הסתגרות
והתבדלות, הרצון היה להציב גם כאן אלטרנטיבה ולומר: אפשר לחיות יחד, בלי
לוותר על הערכים שחשובים לי ועל הזהות העצמית שלי... מי שרוצה להעניק
לילדיו חינוך דתי, הלכתי ומחויב, עמוק , ליברלי ורלוונטי ימצא בחינוך המשלב את
מקומו, וזאת מלכתחילה ולא בדיעבד."

מיכל ורדיגר
ילדיה מתחנכים בבית הספר הממלכתי משותף "בראשית" בבנימינה
 

"בעולם ההגדרות של החינוך המשלב אין טובים יותר וטובים פחות, אין ערכיים
יותר וערכיים פחות. יש מורכבות ולמידה להכלה ורצון אמיתי להציף אתגרים וגם
להתמודד איתם תוך כדי שיח, לימוד והקשבה. בחינוך המשלב לא לומדים על
הכלל, פשוט חיים כחלק אינטגרלי ממנו”.